Star Republic AB

Neil Strauss till Världens farligaste möte på Liseberg

Pressmeddelande  •  2012-03-21 12:55 CET

VÄRLDENS FARLIGASTE MÖTE 22 MAJ PÅ LISEBERG

För andra året går Världens farligaste möte av stapeln i Göteborg. Cirka 25 utställare och 400 personer kommer att samlas under en heldag för att utmana och utmanas av innovationer inom e-handel som förändrar "spelets regler"

Efter eventet måste alla åka AtmosFear innan kvällen fortsätter med fler åkattraktioner och massa underhållning.

"I en värld med 1000 e-handelsevent varje år kan det bara finnas ett som är farligast" säger eventansvariga Bengt Wessborg. -Häromdagen var det 2 timmar med Dibs, Idag är det eMeet hos Posten, imorgon är det Webbdagarna, i nästa vecka 29 mars är det helikopterresa till Älvsborgs fästning och så är det Webcoast, E-handelsvecka i Göteborg, Nordic eCommerce och mycket mer. Och detta är bara de närmaste månaderna säger Bengt.

E-handeln växer krafitgt och fler och fler företag väljer att erbjuda sin produkter och tjänster över Webben. I år talas det mycket om mobila betalningar, Mellanhandel, multikanalslösningar, App- och blogghandel och andra spännande lösningar. Business 2 business är det många mobila lösningar som växer fram i kövattnet av Smartphones-explosionen.

Bakom Augmented Commerce Conference står e-handelsleverantören Star Republic och konsultbolaget Logica samt Augmented Commerce Association tillsammans med ca 20 partners i dagsläget. www.commerceaugmented.com

"Nästa år räknar vi med nya partners och cirka 1000 personer" säger en av initiativtagarna Per Englund från Logica.

Trailer inför årets event; http://www.starrepublic.com/aktuellt/wacc2012trailer/

Sammanfattning från 2011: http://www.youtube.com/watch?v=TO2tcbdpub8

Kontaktpersoner;

Bengt Wessborg, Star Republic 0768-670203

Per Englund, Logica 070-2328085

Per-Erik Holmgren, ACA 073-3980031

Star Republic bygger skräddarsydda lösningar med en växel - KÖR, inom området Elektronisk Mellanhandel.

Vi har med tigerblod sedan 2003 alltid gått "all in" i våra kundåtaganden och vi strävar efter att skapa lösningar i mästarklass. Vi gör projektmedlemmar till stjärnor och kunden till kung. Det är hårdrock för oss.

Börja upptäcka vår värld på www.starrepublic.com

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom