Universal Music Sweden

Neon Trees! Album och app ute nu!

Pressmeddelande   •   Feb 16, 2011 18:23 CET

NEON TREES! NYA ALBUMET "HABITS". PÅ SPOTIFY OCH I ITUNES STORE NU! ÄVEN EN GRATIS APP TILL IPHONE OCH ANDROID FINNS TILLGÄNGLIG . BANDET FINNS TILLGÄNGLIGA FÖR INTERVJUER.

Innan Neon Trees bildades i Provo, Utah var stadens största erkännade att en av världens genom tiderna bästa filmer till viss del utspelar sig där. Chevy Chase som karaktären "Fletch" jagar den otroligt osympatiske skurken Alan Stanwyck i filmen med samma namn. Det var först 10 år efter att filmen hade premiär som Neon Trees bildades av nyligen inflyttade Tyler Glenn (sång/keyboard) och Chris Allen (gitarr). Att dom båda inspirerades av den då 10 år gamla komedin är föga troligt. Influenserna kommer från lika många håll som antalet medlemmar i bandet, men att en gemensam faktor är den slicka pop/rock genre som The Killers banade väg för är påtagligt. Nu finns deras första album, "Habits" ute och det innehåller förutom ett par riktiga stadiumstänkare den catchiga radiohitten "Animal". Videon ser du nedan.

NEON TREES ÄR:

Tyler Glenn: lead vocals/keyboards