NeoNet AB

NeoNet erbjuder handel i irländska aktier

Pressmeddelande   •   Okt 24, 2005 09:10 CEST

NeoNet breddar sitt erbjudande och lägger till handelsmöjlighet på Dublinbörsen (Irish Stock Exchange). Genom tillägget av Dublinbörsen kan NeoNet erbjuda kunder integrerad aktiehandel på 18 europeiska och nordamerikanska börser.

– Tillägget av Dublinbörsen kommer att följas av fler börser, närmast Schweiziska SWX och Wien, för att ytterligare utöka våra kunders internationella handelsmöjligheter. Vissa aktier på dessa börser ingår i viktiga europeiska aktieindex vilket ger oss möjlighet att erbjuda kunder en ytterligare utökad service inom bland annat programhandel som är ett av våra fokusområden, säger Simon Nathanson, VD för NeoNet.

– Vi välkomnar NeoNets beslut att erbjuda direktmarknadshandel på den irländska aktiemarknaden. Handeln i Irländska aktier på irländska börsen har hittills i år uppvisat en tillväxt på hela 50% jämfört med motsvarande period 2004 och totalt har aktiehandeln i år uppgått till över 80 miljoner Euro. NeoNets koppling kommer att kunna bidra ytterligare till denna tillväxt, säger Brian Healy, Director of Trading and Regulation, ISE Irish Stock Exchange.

Tillägget av Dublinbörsen ger kunder handelsåtkomst till 74 irländska värdepapper. Kunder kan välja att handla genom NeoNets mycket snabba elektroniska direktmarknadshandel eller som ett alternativ låta NeoNets erfarna mäklare utföra ordern. Några av de mest handlade aktierna är Allied Irish Banks, Bank of Ireland, Irish Life & Permanent, Anglo Irish Bank, CRH, Ryanair, DCC, Elan, Grafton Group och Kerry Group. Dublinbörsens ledande index är ISEQ Overall Index.

NeoNet är en aktiemäklare som erbjuder kunder mycket snabb direktmarknadshandel på världens ledande börser. Förutom Dublin erbjuds även handel på följande börser: American Stock Exchange, Amsterdam, Bryssel, Frankfurt, Helsingfors, Köpenhamn, Lissabon, London, Madrid, Milano, Nasdaq, New York, Oslo, Paris, Stockholm, Toronto och Virt-x.

Som ett alternativ till NeoNets mäklartjänster kan banker och mäklarhus välja att handla i eget medlemskap genom NeoNets system och infrastruktur. Handeln sker då med den nyligen lanserade tjänsten, NeoNet Exchange Gateway.

För mer information kontakta:
Simon Nathanson
VD för NeoNet
simon.nathanson@neonet.biz

NeoNet är en oberoende och neutral aktiemäklare som erbjuder kunder mycket snabb direktmarknadshandel på världens ledande börser. Direktmarknadshandeln kan kombineras med handel som utförs av NeoNets mäklare på kundens uppdrag. Dessutom kan banker och mäklarhus handla i eget börsmedlemskap genom NeoNets system och infrastruktur. NeoNet är noterat på Stockholmsbörsen och har kunder i 20 länder. Kontor och säljrepresentation finns i Frankrike, Italien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA. (www.neonet.biz)