NeoNet AB

NeoNet erbjuder handel på 20 börser med tillägget av österrikiska aktier

Pressmeddelande   •   Mar 13, 2006 09:02 CET

NeoNet erbjuder nu handel även på Wienbörsen, som är den senaste utökningen av NeoNets sofistikerade handelstjänst. NeoNet är Wienbörsens första nordiska börsmedlem och med tillägget av Wien får NeoNets kunder snabb direktmarknadshandel på hela 20 europeiska och nordamerikanska börser.

– Vi har i snabb takt utökat våra kunders handelsmöjligheter och Wien är den femte nya marknadsplatsen som vi lagt till sedan september 2005. Vi kommer att fortsätta att utöka vårt konkurrenskraftiga erbjudande i linje med vårt fokus på avancerade och pålitliga tjänster inom direktmarknadshandel med hög prestanda, säger Simon Nathanson, VD för NeoNet.

– Wienbörsen har haft en mycket starkt utveckling under de senaste åren. Sedan 2001 har ATX-index, som är Wienbörsens ledande index, ökat med 269%. Vi välkomnar NeoNets beslut att bli börsmedlem med direkt access till den Österrikiska aktiemarknaden vilket bidrar till ytterligare likviditet, säger Michael Buhl, medlem av styrelsen för Wienbörsen.

Wienbörsen har en genomsnittlig månatlig omsättningen på över 9,7 miljarder EUR (92 miljarder kr) och 92 noterade bolag. Kunder kan välja att använda NeoNets mycket snabba elektroniska direktmarknadshandel eller som ett alternativ låta NeoNets erfarna mäklare utföra ordern. Några av de mest handlade aktierna på Wienbörsen är OMV, Bank Austria Creditanstalt, Erste Bank, Telecom Austria, BETandWIN.com, Raiffeisen International Bank, Wienerberger, Voestalpine, Böhler-Uddeholm, Verbund och Immofinanz Immobilien Anlagen.

NeoNet är en aktiemäklare som erbjuder kunder mycket snabb direktmarknadshandel på världens ledande börser. Förutom Wienbörsen erbjuds NeoNets kunder även handel på följande börser: American Stock Exchange, Amsterdam, Bryssel, Dublin, Frankfurt, Helsingfors, Köpenhamn, Lissabon, London, Madrid, Milano, Nasdaq, New York, Oslo, Paris, Stockholm, SWX, Toronto och Virt-x.

Dessutom erbjuder NeoNet system- och mjukvarutjänster under namnet NeoNet eXchange Gateway (NeoNet XG) på Wienbörsen och ett stort antal andra marknadsplatser. NeoNet XG ger kunderna ett mer heltäckande erbjudande där de kan hantera all sin handel genom NeoNet, oberoende av om de har eget medlemskap på börsen eller använder sig av NeoNets mäklartjänster.

För mer information kontakta:
Simon Nathanson
VD för NeoNet
simon.nathanson@neonet.biz

NeoNet är en oberoende och neutral aktiemäklare som erbjuder kunder mycket snabb direktmarknadshandel på världens ledande börser. Direktmarknadshandeln kan kombineras med handel som utförs av NeoNets mäklare på kundens uppdrag. Dessutom kan banker och mäklarhus handla i eget börsmedlemskap genom NeoNets system och infrastruktur. NeoNet är noterat på Stockholmsbörsen och har kunder i 20 länder. Kontor och säljrepresentation finns i Frankrike, Italien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA. (www.neonet.biz)