NeoNet AB

NeoNet erbjuder handel på New York-börsen och Amex

Pressmeddelande   •  Jun 16, 2003 10:54 CEST

NeoNet erbjuder handel på New York-börsen och Amex

NeoNet kan nu erbjuda sina kunder handel på New York-börsen och på American Stock Exchange (Amex) via NeoNets internationella mäklarbord.

New York-börsen är världens i särklass största börs och på Amex finns några av världens mest handlade värdepapper noterade, de så kallade SPY, QQQ och DIA som är Exchange Traded Funds som följer de stora amerikanska aktieindexen Standard & Poor 500, Nasdaq 100 och Dow Jones Industrial Average. En fullt integrerad elektronisk lösning för New York-börsen är planerad till mitten av 2004. Därutöver planerar NeoNet att erbjuda elektronisk access till schweiziska Virt-x och Madridbörsen för att komplettera det europeiska handelserbjudandet vid slutet av 2003.

Vid mitten av nästa år kommer NeoNet att erbjuda direkthandel i 80 procent av det totala värdet av alla världens noterade aktier.

- Målet att kunna erbjuda våra kunder direkt elektronisk handel i 80 procent av det sammantagna marknadsvärdet på världens börser är nu inom räckhåll. Att erbjuda handel på NYSE och Amex via vårt internationella mäklarbord är ett viktigt steg mot detta, säger Torvald Bohlin, VD för NeoNet.

NeoNet erbjuder idag direkt elektronisk handel på börserna i London, Frankfurt, Paris, Amsterdam, Bryssel, Milano, Stockholm, Helsingfors, Köpenhamn och Oslo samt på NASDAQ.

För mer information kontakta:

Torvald Bohlin Magnus Karlsson
VD och koncernchef NeoNet Communications, NeoNet
Tel. 08-454 15 39 08-454 15 46
torvald.bohlin@neonet.biz magnus.karlsson@neonet.biz

NeoNet erbjuder institutionella investerare och mäklarhus direkt elektronisk handel i aktier som representerar en tredjedel av det totala värdet av alla världens noterade aktier. Genom NeoNets börsnätverk och börsmedlemskap får kunderna ett effektivt verktyg för aktietransaktioner i realtid på de elva anslutna börserna. Handel och exekveringstjänster erbjuds även via NeoNets internationella mäklarbord. NeoNets kunder finns i tolv länder inklusive USA. NeoNet har 81 medarbetare med kontor i Stockholm, New York och London samt är noterat på Stockholmsbörsen (ticker NEO).

NeoNet AB (publ), Box 7545, 103 93 Stockholm
Tel: 08-454 15 00, Fax: 08-10 40 84