NeoNet AB

NeoNet öppnar säljkontor i Frankfurt

Pressmeddelande   •   Jun 26, 2003 09:01 CEST

NeoNet har öppnat ett sälj- och representationskontor i Frankfurt. Sedan tidigare har NeoNet kontor i Stockholm, New York och London. Samtidigt anställs Alexandra Trinbacher, med bakgrund från Jiway, som säljare baserad i Frankfurt för att bygga upp kontor och säljverksamhet.

Alexandra Trinbacher har tidigare varit Senior Account Manager på Jiway’s Frankfurtkontor och Account Manager på Wienbörsen.

- Ett sälj- och representationskontor i Frankfurt stärker relationen med kunder på de prioriterade marknaderna Tyskland, Österrike och Schweiz. Som ett viktigt finansiellt centrum i Europa är Frankfurt ett naturligt val för ett nytt kontor och en lokal närvaro underlättar bearbetningen av de prioriterade marknaderna, säger Torvald Bohlin, VD för NeoNet.

Via NeoNet kan kunder handla aktier på världens ledande börser. De börser som kan erbjudas elektroniskt via NeoNet är NASDAQ, London, Frankfurt, Paris, Amsterdam, Bryssel, Milano, Stockholm, Helsingfors, Köpenhamn och Oslo. Dessutom kan kunder via NeoNets internationella mäklarbord även handla på NYSE och Amex, samt de elva övriga börserna.

Kontaktuppgifter för NeoNets Frankfurtkontor:
Frankfurter Welle
An der Welle 4
D-60422 Frankfurt/Main, Tyskland

För mer information kontakta:

Torvald Bohlin Magnus Karlsson
VD och koncernchef NeoNet Communications, NeoNet
Tel. 08-454 15 39 08-454 15 46
torvald.bohlin@neonet.biz magnus.karlsson@neonet.biz

NeoNet erbjuder institutionella investerare och mäklarhus direkt elektronisk handel i aktier på världens ledande börser. Genom NeoNets börsnätverk och börsmedlemskap får kunderna ett effektivt verktyg för aktietransaktioner i realtid på de anslutna börserna. Handel och exekveringstjänster erbjuds även via NeoNets internationella mäklarbord. NeoNets kunder finns i tolv länder inklusive USA. NeoNet har 81 medarbetare med kontor i Stockholm, New York, London och Frankfurt samt är noterat på Stockholmsbörsen (ticker NEO).

NeoNet AB (publ), Box 7545, 103 93 Stockholm
Tel: 08-454 15 00, Fax: 08-10 40 84