Acando

.NET awards: Capio effektiviserar vården genom Business Intelligence portallösning av Acando

Pressmeddelande   •   Sep 09, 2008 11:49 CEST

Acando vinner .NET award i kategorin Information Worker för sin innovativa portallösning för vårdföretaget Capio. Acando har vunnit flera priser för sitt samarbete med Microsoft och nu tilldelas företaget ytterligare ett, denna gång inom Business Intelligence, BI.

Priset tilldelas Acando i kategorin Information Worker
Vinnare: Acando med lösningen "Bättre vård med Business Intelligence" för Capio.
Motivering: För en BI-driven portal som med bibehållen kvalitet hjälper Capio att frigöra tid och resurser för vård och fler patientmöten.

Priset delades ut under Microsoft Partner Conference 2008 i Stockholm den 4 september. Film: http://video.msn.com/video.aspx?vid=3ce3d9fa-d91b-4176-909d-62bc341e1258.

"Vi har aktivt deltagit i utformningen av lösningen utifrån våra specifika behov och vi kan redan se att den nya BI-portalen ökar effektiviteten för oss i vardagen. Det innebär minskad administration och mindre manuell hantering, vilket ger mer tid för det patientnära arbetet och till att leverera ännu bättre vård", säger Fredrik Thafvelin, vd, Capio Sjukvård Norden.

"Detta är ännu ett kvitto på hur våra lösningar bidrar till våra kunders affärsnytta. Det är glädjande att se exempel på hur IT kommer individen tillgodo i vardagen, denna gång inom vården", säger Lars Wollung, VD, Acando.

Andra priser som Acando nyligen tagit emot av Microsoft under 2008:
Acando har nyligen blivit utsedda till medlemmar i Microsoft Dynamics President's Club 2008 samt i Inner Circle, där endast 1 % av Microsofts 10.000 partners ingår.

För mer information vänligen kontakta:
Saila Horttanainen, Informationschef, Capio Sjukvård Norden, +46 70 622 76 06.
Lars Wollung, vd, Acando, +46 8 699 7309.
Magnus Carlsson, Affärsområdeschef BI, Acando + 46 31 3453297.
Marianne Olsson, Informationschef, Acando, +46 8 699 7450, marianne.e.olsson@acando.com.

Acando
Acando är ett konsultföretag som tillsammans med sina kunder identifierar och genomför verksamhetsförbättringar genom informationsteknik. Acando erbjuder balans mellan hög kundnytta, kort projekttid och låg totalkostnad. Acando omsätter på årsbasis över 1 miljarder kronor och har över 1100 medarbetare i sex länder i Europa. Bolaget är noterat på OMX Nordiska Börs. Vår företagskultur baseras på våra kärnvärden: Laganda, Resultatskapande och Passion. www.acando.se