Net Insight AB

Net Insight erhåller en order från ST Teleport i Singapore

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2007 08:42 CEST

Stockholm - Net Insight har erhållit en beställning på ett kontributionsnät för video i Singapore.

ST Teleport är baserade i Singapore och erbjuder kommunikationstjänster över ett satellit- och markbundet kommunikationsnät.

ST Teleport har valt Net Insight's Nimbra-plattform för att koppla samman sitt huvudkontor i Singapore med ett TV-bolag i Hongkong för kontribution av video. Det Hongkong-baserade TV-bolaget kommer att över den nya förbindelsen distribuera ASI video för Starhub Cable Vision i Singapore.

"Detta är en första order från ST Teleport och det är mycket glädjande att vi nu ser ett växande intresse för Net Insights lösningar i Asien," säger Fredrik Trägårdh, VD på Net Insight. "Aktivitetsnivån har ökat i Asien sedan vi nyligen öppnade kontoret i Singapore för att stödja vår etablering på marknaden i regionen."

För mer information, kontakta:
Fredrik Trägårdh, VD på Net Insight AB, +46 8 685 04 00, fredrik.tragardh@netinsight.net

Om Net Insight
Net Insight erbjuder världens mest effektiva och skalbara optiska transportlösning för medianät, digitalt marksänd TV, mobila TV-nät och IPTV/kabelTVnät.

Net Insights produkter garanterar fullständig tjänstekvalitet (100% QoS) och tre gånger mer effektivt utnyttjande av bandbredden i konvergerade transportnät. Net Insights plattform NimbraTM levererar video, tal och data med 50 procent lägre driftskostnader och ökar kundens konkurrenskraft för existerande och nya intäktsgenererande TV- och videotjänster.

Med Net Insights produkter levererar våra kunder publika mediatjänster till mer än 100 miljoner människor i mer än 25 länder. Net Insight är noterat på Stockholmsbörsen.
För mer information, se www.netinsight.net

Om ST Teleport
För mer information, se www.STTeleport.com