Net Insight AB

Net Insight erhåller order för utbyggnad av medienät

Pressmeddelande   •   Maj 06, 2004 08:50 CEST

Net Insight har erhållit en tilläggsorder från en europeisk mediaoperatör avseende nätverksutrustning för transport av video och data.

Nätverket kommer att knyta ihop ytterligare ett antal europeiska städer och möjliggöra den mest kostnadseffektiva transporten av data och video, garantera 100% tjänstekvalitet tillsammans med låga driftskostnader.

Flera TV-bolag och operatörer har idag Net Insights lösningar installerade för kommersiell drift inom contribution och distribution.

"Vi är nöjda över att se ytterligare affärer från en existerande kund vilket bekräftar att de bygger vidare på sin framtida infrastruktur med Net Insights teknologi", säger Tomas Duffy VD för Net Insight.

För ytterligare information kontakta:
Tomas Duffy, VD, Net Insight AB.
Tel. 08-685 04 00, e-post: tomas.duffy@netinsight.net

Om Net Insight
Net Insight utvecklar och marknadsför utrustning för video- och datanät som garanterar fullständig tjänstekvalitet (100% QoS) i kombination med maximalt nätutnyttjande. Data och videoströmmar kan distribueras med multicast- teknik. Net Insights lösningar reducerar driftskostnaderna och investeringsbehoven, samtidigt som kundernas befintliga investeringar skyddas och förbättras. Kunderna erbjuds också en kostnadseffektiv produktion och distribution av högkvalitativa TV- och videorelaterade tjänster. Net Insight är noterat på Stockholmsbörsens O-lista och har kontor i Sverige och USA. För mer information, se www.netinsight.net