Net Insight AB

Net Insight erhåller order från europeisk medieoperatör

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2005 09:19 CEST

Net Insight har erhållit ytterligare en tilläggsorder från en medieoperatör i Europa för expansion av ett internationellt medienät till ett antal städer i Europa. Nätet transporterar realtidskritisk trafik för livesändingar av sport, nyheter och underhållning.

"Våra befintliga kunder beställer kontinuerligt tilläggsutrustning för utbyggnad av sina medienät vilket gör att vi fortsätter stärka vår position på den professionella mediemarknaden både i Europa och USA", säger Tomas Duffy, VD för Net Insight.

Genom att använda Net Insights Nimbra-plattform i nätet erhåller operatören en nätverkslösning med maximalt kapacitetsutnyttjande och 100% garanterad tjänstekvalitet vilket ger operatören möjlighet att kraftigt sänkta sina investerings- och driftskostnader.

För ytterligare information kontakta:
Tomas Duffy, VD, Net Insight AB.
Tel. 08-685 04 00, e-post: tomas.duffy@netinsight.net

Om Net Insight
Net Insight utvecklar nätverksutrustning för video, tal och data som garanterar fullständig tjänstekvalitet (100% QoS) med maximalt nätutnyttjande för att tillhandahålla nätverk som effektivt och ekonomiskt kan leverera avancerade videotjänster såsom HDTV, Video-on-Demand och digital-TV kombinerat med Internet- och taltrafik. Vår plattform Nimbra gör det möjligt för våra kunder att lansera nya intäktsgenererande TV- och videorelaterade tjänster för TV-bolag, kabel-TV-bolag och triple play-operatörer till väsentligt lägre investerings- och driftskostnader. Net Insight är noterat på Stockholmsbörsens O-lista och har kontor i Sverige och USA. För mer information, se www.netinsight.net