Net Insight AB

Net Insight erhåller utökningsorder från ett stort kinesiskt TV-bolag

Pressmeddelande   •   Jul 15, 2009 10:15 CEST

Stockholm - Net Insight, en ledande leverantör av effektiva och skalbara optiska transportlösningar för medienät, digitalt marksänd TV, mobil-TV-nät och IPTV/kabelTVnät har erhållit en beställning från ett stort kinesiskt TV-bolag för en expansion av sitt mediekontributionsnät.

Under år 2007 installerade det kinesiska TV-bolaget Net Insights Nimbra-plattform i ett kontributionsnät mellan Peking, Washington och London för att transportera video och Ethernet-trafik. Nätverket utökas nu med ytterligare internationella transportlänkar för att hantera en ökad trafikvolym.

Leverans av Nimbra-utrustningen sker i juli. Net Insight erhöll ordern i samarbete med partnern CSS, en systemintegratör verksam inom TV- och telekommunikationsbranschen i Kina.

Nimbra-plattformen är en flexibel och kostnadseffektiv lösning för avancerade multimedietjänster i medienät med inbyggda video- och audiogränssnitt som ASI, SDI, HD-SDI, 3G-SDI och AES/EBU samt ett starkt stöd för IP/Ethernet och SDH/Sonet. Med ett oöverträffat nätutnyttjande, multicast för alla typer av tjänster, garanterad tjänstekvalitet och möjligheten att bygga ut nätet helt i takt med kundtillväxten, erbjuder Net Insight den mest effektiva, tillförlitliga och kostnadseffektiva nätverkslösningen som finns.

För mer information, kontakta:
Fredrik Trägårdh, VD på Net Insight AB, +46 8 685 04 69, fredrik.tragardh@netinsight.net

Om Net Insight
Net Insight erbjuder världens mest effektiva och skalbara optiska transportlösning för medianät, digitalt marksänd TV, mobil-TV-nät och IPTV/kabelTVnät.

Net Insights produkter garanterar fullständig tjänstekvalitet (100% QoS) och tre gånger mer effektivt utnyttjande av bandbredden i konvergerade transportnät. Net Insights plattform NimbraTM levererar video, tal och data med 50 procent lägre driftskostnader och ökar kundens konkurrenskraft för existerande och nya intäktsgenererande TV- och videotjänster.

Med Net Insights produkter levererar våra kunder publika mediatjänster till mer än 100 miljoner människor i mer än 35 länder. Net Insight är noterat på Stockholmsbörsen.
För mer information, se www.netinsight.net

Om CSS
För mer information, se www.css-group.net/en