Net Insight AB

Net Insight får order på nätverksutrustning från Alphatron

Pressmeddelande   •   Aug 11, 2003 08:52 CEST

Net Insights holländska återförsäljare Alphatron har beställt ytterligare nätverksutrustning för installation hos kund. Ordern följer på den beställning till en större europeisk medieoperatör som skedde i juni.

Tilläggsordern omfattar videoutrustning för att ytterligare förstärka servicekapaciteten till kund samt för att förbättra redundansen i nätet genom att uppgradera från STM-1 (155 Mbps) kapacitet till två stycken STM-4 (622 Mbps) länkar.

För ytterligare information kontakta:
Tomas Duffy, VD, Net Insight AB.
Tel. 08-685 04 00, e-post: tomas.duffy@netinsight.net

Om Net Insight
Net Insight utvecklar och marknadsför utrustning för data- och videonät som garanterar fullständig tjänstekvalitet (100% QoS) i kombination med maximalt nätutnyttjande. Data och videoströmmar kan distribueras med multicast- teknik. Net Insights lösningar reducerar driftskostnaderna och investeringsbehoven, samtidigt som kundernas befintliga investeringar skyddas och förbättras. Kunderna erbjuds också en kostnadseffektiv produktion och distribution av högkvalitativa TV- och videorelaterade tjänster. Net Insight är noterat på Stockholmsbörsens O-lista och har kontor i Sverige och USA. För mer information, se www.netinsight.net