Net Insight AB

Net Insight introducerar OC-48/STM-16 modul för mediaindustrin och Triple Play-marknaden

Pressmeddelande   •   Maj 26, 2004 15:30 CEST

Net Insight offentliggör lanseringen av en ny OC-48/STM-16 modul för transportplattformen Nimbra. Nimbra-plattformen är en nätverksprodukt för markbundna multitjänstnätverk som används av mediabolag samt av tele- och kabel-TV-operatörer för att leverera realtidsvideo, filtransport, LAN-konnektivitet och rösttjänster, alla i samma växlade nätverk.

Den nya 2-ports modulen, med en hastighet på 2,5 gigabit per port, möjliggör ett snabbare nätverk till media- och tele-bolag som kan skalas uppåt till fler platser. Mediabolag och operatörer kan t ex dra fördel av kortets interna växlingskapacitet och hopkoppling av upp till sju stycken OC-48/STM-16 dubbelringar i en Nimbra One multitjänstväxel.

För operatörer och tjänsteleverantörer möjliggör den nya modulen tillhandahållande av TV, Video on Demand (VOD), Internet, telefoni över xDSL eller fiber till sina kunder, alla med garanterad 100% QoS och 95% utnyttjandegrad.

“Vår nya OC-48 modul hjälper våra kunder att bygga effektivare lösningar” säger Tomas Duffy, VD för Net Insight.

För ytterligare information kontakta:
Tomas Duffy, VD, Net Insight AB.
Tel. 08-685 04 00, e-post: tomas.duffy@netinsight.net

Om Net Insight
Net Insight utvecklar och marknadsför utrustning för video- och datanät som garanterar fullständig tjänstekvalitet (100% QoS) i kombination med maximalt nätutnyttjande. Data och videoströmmar kan distribueras med multicast- teknik. Net Insights lösningar reducerar driftskostnaderna och investeringsbehoven, samtidigt som kundernas befintliga investeringar skyddas och förbättras. Kunderna erbjuds också en kostnadseffektiv produktion och distribution av högkvalitativa TV- och videorelaterade tjänster. Net Insight är noterat på Stockholmsbörsens O-lista och har kontor i Sverige och USA. För mer information, se www.netinsight.net