Net Insight AB

Net Insight levererar Nimbra-utrustning till utbyggnad av nordamerikanskt medietransportnät

Pressmeddelande   •   Sep 30, 2008 15:34 CEST

Stockholm - Net Insight en ledande leverantör av effektiva optiska transportlösningar för media-, TV- och IP-nät, har erhållit ytterligare en beställning från en nordamerikansk kund för utbyggnad av sitt medietransportnät.

2008-09-30Tidigare i år började operatören att bygga ett nytt medienät för transport av videotrafik för professionella mediebolag i USA. Nätet är baserat på Net Insights Nimbra-plattform och erbjuder högsta kapacitet för transport av okomprimerad och komprimerad High-Definition och Standard-Definition videotjänster.

Med Net Insights Nimbra-plattform kan medieoperatören garantera de mest krävande kundernas behov av tillgänglighet och fullständig tjänstekvalitet (QoS) och fortsätter nu att bygga ut sitt nät för att möta sina kunders växande behov. Utrustningen kommer att levereras under 2008.

För mer information, kontakta:
Fredrik Trägårdh, VD på Net Insight AB, +46 8 685 0469, fredrik.tragardh@netinsight.net

Om Net Insight
Net Insight erbjuder världens mest effektiva och skalbara optiska transportlösning för medianät, digitalt marksänd TV, mobil-TV-nät och IPTV/kabelTVnät.

Net Insights produkter garanterar fullständig tjänstekvalitet (100% QoS) och tre gånger mer effektivt utnyttjande av bandbredden i konvergerade transportnät. Net Insights plattform NimbraTM levererar video, tal och data med 50 procent lägre driftskostnader och ökar kundens konkurrenskraft för existerande och nya intäktsgenererande TV- och videotjänster.

Med Net Insights produkter levererar våra kunder publika mediatjänster till mer än 100 miljoner människor i mer än 25 länder. Net Insight är noterat på Stockholmsbörsen.
För mer information, se www.netinsight.net