Learning4u AB

Netigate och Learning4u i nytt samarbete

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2011 12:34 CET

Netigate och Learning4u i nytt samarbete

Netigate och utbildningsföretaget Learning4u inleder ett nytt samarbete för att underlätta för företag och organisationer som aktivt arbetar med medarbetar- och chefsutveckling.

Det nya samarbetet mellan Learning4u och Netigate syftar till att hjälpa företag och organisationer i deras arbete med att utveckla sina chefer. Netigate arbetar traditionellt med kvantitativa undersökningar inom personalområdet och Learning4u erbjuder upplevelsebaserad chefsträning i kombination med erkänd forskning inom ledarskap och kommunikation.

- Learning4u erbjuder ett otroligt spännande och nytt angreppssätt när det gäller chefsutveckling. Vårt nya samarbete förstärker vår ledande position på marknaden och breddar vårt utbud när det gäller produkter och tjänster för HR- och personalområdet, säger Victor Molander, VD på Netigate.

- Netigate har ett modernt och  användarvänligt verktyg för medarbetarundersökningar. Detta medför att uppdragsgivarna kan sätta in träffsäkra åtgärder när det behövs. Det är ingen tillfällighet att Netigate är ett Gasellföretag och har på kort tid erövrat en mängd prestigefulla utmärkelser, säger Kenth Dejenstam, VD på Learning4u.

Netigate tillhandahåller lösningar och tjänster för webbaserade undersökningar. Företaget grundades 2002 och har idag drygt 60 anställda. Netigate har huvudkontor i Stockholm och ytterligare kontor i Oslo, Warszawa, Berlin och Wiesbaden. Försäljning sker även mot den nordiska marknaden, Schweiz, Österrike och Storbritannien.

Learning4u AB är ett nischat företag på chefens professionella samtal som kombinerar erkänd forskning inom kommunikation och ledarskap i form av upplevelsebaserad träning med improvisationsskådespelare. Företaget utbildar ca 2000 chefer årligen och är auktoriserat av branschföreningen SAUF, Sveriges Auktoriserade Utbildningsföretag.

Nytt roligt sätt att lära på. Du som är chef får träna på skarpa samtal som, svåra samtal, utvecklingssamtal och lönesamtal med skådespelare. Du får feedback på dina bra och dåliga beteenden. Får veta vad man kan säga och inte kan säga. Vi vågar utlova att du blir både rödblommig och svettig och har roligt. Efter en dags träning blir tryggare och säkrare i din chefsroll.