Netigate

Netigate utsett till Gasellföretag - igen.

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2011 09:46 CET

Färre än 0,5% av Sveriges företag utses varje år till Gasellföretag av tidningen Dagens Industri. Netigate tar sig in på den prestigefulla listan för fjärde året i rad.

För fjärde året i rad placerar sig Netigate högt upp i rankingen av de snabbast växande företagen i Sverige. Dagens Industri utser varje år de snabbast växande svenska företagen genom Gasellpriset och i år placerar sig Netigate på plats 161 i Stockholms län med en tillväxt på 127 % de senaste tre åren. Gasellundersökningen är en tävling i tillväxt och mindre än 0,5 % av svenska aktiebolag kvalificerar sig till att bli ett Gasellföretag.

– Vi är naturligtvis mycket stolta över att bli utsedda till Gasellföretag för fjärde året i rad. Vår tillväxt sker hela tiden organiskt och utmärkelsen bevisar att vi stärker vår position på en konkurrensutsatt marknad där uppköp blir allt vanligare, säger Victor Molander, VD på Netigate.

Netigate tillhandahåller lösningar och tjänster för webbaserade undersökningar. Företaget grundades 2002 och har idag ungefär 65 anställda. Netigate har huvudkontoret i Stockholm och ytterligare kontor i Oslo, Warszawa, Berlin och Wiesbaden. Företaget bedriver även försäljning mot Österrike, Schweiz, Danmark och Storbritannien.