Netwise AB

Netwise danska dotterbolag får telefoniorder från Carlsberg

Pressmeddelande   •   Apr 06, 2006 09:12 CEST

Carlsberg, ett av världens största bryggerier har beslutat att övergå till IP-telefoni.
De har valt att installera hänvisningssystemet Netwise CMG och ordern omfattar ca 6.000 användare i Danmark och har ett värde på ca 1 MSEK. En av Danmarks ledande systemintegratörer kommer att implementera den totala IP-telefonilösningen.

Carlsbergs nuvarande IT-infrastruktur omfattar 800 servrar fördelade på fem datacentraler, som dagligen servar 12.000 slutanvändare på 200 orter runt om i Europa. Netwise telefonilösning omfattar i första fasen enbart Danmark, men kan på sikt utvidgas till att omfatta alla Carlsbergs dotterbolag.

Med Netwise programsvit ”Netwise CMG Premium”, kommer Carlsberg att kunna förbättra sin telefoniservice. Exempelvis så kommer växeltelefonisterna att omedelbart kunna se om en medarbetare är tillgänglig, bl.a. tack vare integrationen med kalenderfunktionen i Microsoft Outlook.

- Carlsberg får ett modernt hänvisningssytem som effektiviserar både den interna och externa kommunikationen. Vi på Netwise är stolta över att vara en viktig del i Carlsbergs nya telfonilösning, säger Bjarne Henriksen, VD för Netwise A/S i Danmark.

För mer information, kontakta:

Netwise Danmark A/S
Bjarne Henriksen, VD
Tel: +45 70228030
Mob:+45 72424344

Netwise utvecklar och marknadsför programvaror inom det växande området PM (Presence Management), team collaboration, integration av mobiltelefoner, IP-telefoni, och multimedia. Konceptet ger kunder ett kommunikationsstöd för att kunna ge snabb och korrekt service, samt erbjuder ett moduluppbyggt och växeloberoende system för framtidens telefoni. Netwise grundades 1992 och har i dag drygt 140 anställda. Ca 2.000 kunder finns idag i 20 länder. Netwise är idag marknadens ledande leverantörer i norra Europa och bedriver verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland och Frankrike. Netwise aktie är noterad på handelsplatsen Nya Marknaden, där bolagets aktier handlas via Stockholmsbörsens handelssystem. För mer info besök vår hemsida: www.netwise.se