Netwise AB

Netwise erhåller order från teleoperatör i Asien

Pressmeddelande   •   Mar 23, 2006 13:13 CET

Netwise har erhållit en order från en av Asiens större teleoperatörer. Ordern är initialt värd 1,7 MSEK och omfattar Contact Managementsystem och telefonistplatser som operatören i sin tur kommer att erbjuda företagsmarknaden.

Ordern avser 150 telefonistplatser som i sin tur kan serva fler än 50.000 telefonanknytningar fördelade på 100-tals företag.

- Vi ser denna order som ett bevis på att våra marknadsledande lösningar nu även intresserar nya kundgrupper även utanför Europa. Förutom denna nya order i Asien har vi nyligen fått nya kunder även i USA och i Australien. Tillväxtpotentialen i Asien är enorm och vi ser stora möjligheter att få repetitiva order i denna expansiva region, säger Thord Ericsson, Manager Business Development, Netwise AB.

För mer information, kontakta:

Thord Ericsson, Manager Business Development, Netwise AB
Direct: +46 8 633 74 60
Mobile: +46 70 589 14 51
E-mail: thord.ericsson@netwise.se

Netwise utvecklar och marknadsför programvaror inom det växande området PM (Presence Management), team collaboration, integration av mobiltelefoner, IP-telefoni, och multimedia. Konceptet ger kunder ett kommunikationsstöd för att kunna ge snabb och korrekt service, samt erbjuder ett moduluppbyggt och växeloberoende system för framtidens telefoni. Netwise grundades 1992 och har i dag drygt 140 anställda. Ca 2.000 kunder finns idag i 20 länder. Netwise är idag marknadens ledande leverantörer i norra Europa och bedriver verksamhet via dotterbolag i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland och Frankrike. Netwise aktie är noterad på handelsplatsen Nya Marknaden, där bolagets aktier handlas via Stockholmsbörsens handelssystem. För mer info besök vår hemsida: www.netwise.se