Netwise AB

Netwise får order på IP-telefonilösning från Woodside Energy i Australien

Pressmeddelande   •   Dec 09, 2003 14:15 CET

Netwise meddelar idag att man tecknat sin första order utanför Europa. Det är Australiens största energibolag, Woodside Energy, som valt Netwises telefonisystem Contact Management 6.0 i kombination med Ciscos IP-växel Call Manager. Ordern, som ytterligare bekräftar det starka partnerskapet med Cisco, är initialt värd omkring 700.000 kronor för Netwise.

Den generella trenden mot en ökad efterfrågan på IP-telefonilösningar har snabbt inneburit ökade och nya affärsmöjligheter för Netwise. Genom sina starka partnerskap med flera av de globalt ledande aktörerna inom IP-telefoni, såsom Cisco, Alcatel och Nortel, har Netwises lösningar fått en allt större internationell uppmärksamhet. De senaste två månaderna har Netwise levererat sina första lösningar till de tysktalande delarna av Europa. Nu har bolaget för första gången tecknat avtal om leverans av Contact Management (CMG) 6.0 till en kund utanför Europa.

"Självklart är det roligt att få ett kvitto på att våra lösningar är attraktiva även utanför den europeiska marknaden, men i sak förändrar detta inte vår strategi. Det är fortsatt Nordeuropa som är vår huvudmarknad den närmaste tiden", säger Anders Wahlström, VD för Netwise. "Vi får allt oftare förfrågningar från länder utanför vårt ordinarie marknadsområde men det krävs att många faktorer skall stämma överens för att sådana leveranser skall vara affärsmässiga i dagsläget. I det här fallet har vi hittat bra lösningar på såväl installation som support via en mycket kompetent lokal partner, Alpha West".

Installationen av Netwise CMG 6.0 hos Woodside Australia beräknas vara slutförd under första kvartalet 2004.

Läs mer om Woodside Energy på http://www.woodside.com.au

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anders Wahlström, VD, Netwise AB
Telefon: +46 8 446 58 18, Mobil: +46 730 552017 , E-mail: anders.wahlstrom@netwise.se

Om Netwise

Netwise AB utvecklar och marknadsför produkter och tjänster inom det växande området PAM (Presence and Availability Management) där Netwise är en av marknadens ledande leverantörer i Norden. Netwise produktkoncept Contact Management (CMG) underlättar den interna och externa kommunikationen på företag. Konceptet ger kunder ett kommunikationsstöd för att kunna ge snabb och korrekt service, samt erbjuder ett moduluppbyggt och växeloberoende system för framtidens telefoni. Netwise AB grundades 1992 och har i dag drygt 70 anställda. Företaget bedriver affärsverksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland. Företaget är noterat på Nya Marknaden på Stockholms fondbörs

För ytterligare information: www.netwise.se