NevAlone AB

NevAlone inleder samarbete med Hörselskadades Riksförbund

Pressmeddelande   •   Maj 07, 2012 15:57 CEST

STOCKHOLM PRESSMEDDELANDE

NevAlone, utnämnd till en av Sveriges bästa affärsidéer 2011, inleder nu ett samarbete med Hörselskadades Riksförbund (HRF) med ambitionen att öka den digitala delaktigheten för ytterligare en stor grupp i samhället.

Via NevAlones webbsida kan den som behöver hjälp vända sig till supportagenter för snabb, professionell och prisvärd IT-support. Unikt med NevAlone är att de erbjuder paketerade IT-tjänster direkt över Internet vilket innebär att kunden kan få hjälp i samma stund som problem uppstår.

”För personer med nedsatt hörsel är det viktigt med tillgänglig, kvalificerad IT-support. Vår online-funktion, som innebär direktkontakt med en supportagent via en chat, passar väldigt bra för hörselskadade som har svårt att höra i telefon”, säger bolagets VD, Tobias Petersson.

”NevAlone erbjuder sina kunder hjälp med vanligt förekommande IT-relaterade problem, som tyvärr inträffar allt som oftast och är svåra att undvika. Avhjälpningen sker via internet, så kunderna kan lugnt sitta kvar i soffan eller var de nu befinner sig. Att kunna få hjälp direkt är väldigt tilltalande för de flesta, för vem vill vänta om det går att lösa på direkten?”, säger NevAlones VD.

”Vi i HRF arbetar för ett samhälle där alla hörselskadade kan leva i full delaktighet och jämlikhet. Digital delaktighet är en viktig del av detta. För personer med nedsatt hörsel är det väldigt positivt att kunna kommunicera via e-post och internet. Det underlättar vid kontakter med till exempel myndigheter och företag, och ger nya möjligheter att möta andra i olika sociala medier. Därför är det bra att NevAlone nu erbjuder våra medlemmar rabatt på sin nya IT-support”, säger HRFs generalsekreterare, Hans Ericson.

HRF presskontakt; Ingvild Falkenhaug ingvild.falkenhaug@hrf.se, 08-457 55 68, 070-536 22 43

NevAlone presskontakt; Philippe Cabelduc, philippe@nevalone.se, 0703-359 859

Om HRF

Hörselskadades Riksförbund (HRF) är en av världens största intresseorganisationer för hörselskadade. Förbundets engagemang sträcker sig ända från kommunnivå till FN-sammanhang. HRF sprider kunskap, påtalar brister och behov, föreslår lösningar samt driver frågor som är viktiga för hörselskadade gentemot politiker och andra beslutsfattare. HRF arbetar bland annat för att värna rätten till hörselvård, en bättre skola för hörselskadade och döva barn, bra hörmiljö i arbetslivet, samt delaktighet och tillgänglighet.

Om Nevalone AB

NevAlone erbjuder IT-support -utbildningstjänster för det svenska hemmet och småföretag. Bolagets affärsmodell utgår ifrån teknisk infrastruktur som möjliggör att NevAlones supportagenter kan undsätta kunden i samma skede som behovet uppstår. Bolagets tjänsteutbud anpassas snabbt efter samhällets trender för att kontinuerligt matcha marknadens behov med snabb, professionell och prisvärd IT-support.

NevAlone erbjuder IT-support och -utbildningstjänster för hem och småföretag. Via fjärrsupport löser NevAlone det absoluta flertalet problemen i IT-vardagen snabbt och kostnadseffektivt. NevAlone's erbjuder en nöjd-kund garanti för alla sina tjänster.