Newsfactory Media Group

Newsfactory presenterar Energifokus i Ny Teknik

Pressmeddelande   •   Jun 15, 2011 09:55 CEST

Energifokus i Ny Teknik!

Energifrågorna är hetare än någonsin just nu. Idag presenterar Newsfactory Media Group en tematidning i Ny Teknik som tar ett samlat grepp kring nyheter i elbranschen, utmaningar på marknaden, förnybar energi, kärnkraftens framtid samt hur kompetensen ska tryggas i framtiden. Vi lyfter fram nya energilösningar och den tillväxtpotential som finns i svensk energimarknad.

För att säkerställa relevans och kvalitet innehållsmässigt har vi ett redaktionellt samarbete med bransch- och intresseorganisationen Svensk Energi. Ambitionen är att förmedla högaktuella nyheter och information om hur svenska energibolag satsar på ny teknologi för energieffektivisering, givetvis med tydligt fokus på den affärsnytta satsningar på hållbar energiutveckling ger.

Tematidningen kommer bl.a. att belysa följande områden:

•  De etablerade energikällorna som t ex solenergi, vindkraft, vattenkraft, biobränsle och      geotermisk energi och dess påverkan på hela elmarknaden.
  •  Vi skriver också om ny teknik, begrepp som smarta nät och hur man ska trygga    kompetensförsörjningen inom energiområdet.
  •  Den angelägna kärnkraftfrågan, vilka utmaningar står branschen inför?
  •  En nordisk slutkundsmarknad redan 2015

Länk till publikationen

Newsfactory Media Group är ett mediabolag som sedan starten år 2000 arbetat med att skapa framgångsrika och kostnadseffektiva kommunikationsplattformar för företag, organisationer och offentliga institutioner

Newsfactory Media Group bedriver idag även verksamhet inom,  uppdragsförsäljningwebbproduktionsökmotoroptimering, produktion och finansiering av tematidningar. Newsfactory ansvarar idag även för annonsförsäljningen på all kommersiell Text-TV i Sverige.
Frågor vänligen kontakta Mikael Kollberg