Casa Canela AB

Newsletter September 2010

Pressmeddelande   •   Sep 11, 2010 10:10 CEST

Hej alla Casa Canela vänner!

Hoppas ni alla fått njuta av den ovanligt varma och vackra sommaren för nu nalkas hösten med all sin prakt.

Vi på Casa Canela har haft öppet hela sommaren och jobbar också ständigt på att förbättra vårt produktsortiment. Våra textilier från Oaxaca, bl.a blusarna, har varit mycket omtyckta och det är någonting vi kommer att fortsätta med.

Casa Canela stod också på FORMEX nu i augusti tillsammans med företaget Guimel. Vi marknadsförde våra vackra kopparfigurer från Mexiko och Guimel importerar från Peru bl.a. vackra bruksföremål i olivträd av träd som huggits ned på grund av kopparutvinningen i området. Guimel importerar också vackra rustik möbler av återvunnet material. Alla dessa produkter finns också att köpa hos Casa Canela.

På den berömda keramiken Talavera Uriarte har vi 30 % rabatt på alla föremål så långt lagret räcker.Ta vara på tillfället att skaffa dig ett vackert förmål i keramik, en äkta Talavera, med sitt ursprungscertifikat.

Idag hittar du också en fyndhörna i butiken med varor till fyndpriser på sortiment som kommer att utgå.

Vi vill också passa på att informera er, att vi snart förbereder en ny inköpsresa till Mexiko, för att inhandla produkter, som varit populära bland våra kunder och naturligtvis också för att köpa in nya, spännande varor.

Samtidigt har vi redan fått in nya produkter från Guatemala och kommer snart också att få in nya produkter från Mexiko, bl.a. smycken.

Från Guatemala har vi fått in vackra textilprodukter såsom ponchon, väskor, sjalar och kuddfodral. Mayakvinnornas värld av färg, form och mönster är fylld av historisk symbolik. Varje symbol och färg har en bakomliggande betydelse, ofta hämtad från deras mycket levande historia. Textilierna vävs för hand på midjevävarna och mönstren plockas in i väven. Återvinning av maya- och oaxacakvinnornas cortes (kjolar) och huipiles (blusar) när de är utslitna är något Casa Canela har i sitt sortiment.

Vårt skyltfönster har nu fyllts med produkter och textilier i höstens varma, jordnära färger. Om du söker en annorlunda och originell present, glöm inte att vi på Casa Canela gärna hjälper dig.

Kom och återupptäck Casa Canela! Vi väntar på Dig.

Välkomna!

Anne & Miguel

Casa Canela

"Upptäck den latinamerikanska konstformen, dess historia, magin, glädjen och färgerna som förvandlar fantasin till verklighet"