Newstaff AB

Newstaff upphör med industribemanning

Pressmeddelande   •   Jul 20, 2009 14:58 CEST

Newstaff, som varit verksammma inom bemanning och rekrytering sedan 2004 upphör omgående med att hyra ut konsulter inom industrin. - Det går inte att konkurrera på lika villkor och vi slåss ständigt mot illojal konkurrens, säger Hans Forsslund Vd/Grundare av Newstaff.

-Vi ser två problem. Vi har stött på etablerade bemanningsföretag som inte följer uppsatta avtal inom bemanningsbranschen och tyvärr ändå blivit accepterade som leverantörer. Det är både stora börsnoterade bolag och mindre,medelstora aktörer som arbetar på detta sätt.
Newstaff är ett Auktoriserat Bemanningsföretag och följer därmed uppsatta riktlinjer,krav och avtal som satts upp av Almega Bemanningsföretagen.

Det andra problemet är kundföretagen som tillåter dessa oseriösa aktörer på marknaden. - De agerar oseriöst och borde därmed inte finnas på marknaden fortsätter Hans Forsslund. - Under våra första 4 år har vi stött på mutade lagerchefer, företagsledning som blundar,korrumperande arbetsledare mm mm, avslutar Hans Forsslund.

Hans Forsslund menar att Almega Bemanningsföretagen inte gör tillräckligt för att informera och sätta stopp för problemet inom industribemanning.

Newstaff fortsätter istället att fokusera på rekrytering och bemanning inom Ekonomi,IT,Kontor,Marknad och flyttar i samband med detta sitt kontor till city för att komma närmare sina nya kundföretag.

För mer information kontakta:

VD, Hans Forsslund

Newstaff AB