KLYS - Sveriges kulturskapare

Next stop kultursamhället

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2014 06:00 CEST

-är väntan över? En debatt om valresultatets konsekvenser för kulturpolitiken på Bokmässans stora debattscen!

I seminariet samtalar moderatorn Zandra Thuvesson med Jens Liljestrand, biträdande kulturchef Expressen, Sara Meidell, kulturredaktör Västerbottenskuriren, Mats Söderlund, författare och poet, samt ordförande i KLYS och Devrim Mavi, journalist och debattör, om hur kultur- och konstnärspolitiken kommer att påverkas av valutgången.

Tid: kl 11.00 Torsdagen den 25 september
Plats: Bokmässans Stora debattscen

KLYS (Konstnärliga och Litterära Yrkesutövares Samarbetsnamnd) är konstnärsorganisationernas samarbetsorgan när det gäller frågor av gemensamt intresse. Genom sina 15 medlemsorganisationer företräder KLYS ca 30.000 konstnärligt yrkesverksamma i Sverige inom områdena ord, ton, bild, scen och media, såsom författare, journalister, bildkonstnärer, musikskapare, regissörer, musiker, dansare och skådespelare. Viktiga arbetsområden för KLYS är bl a upphovsrätt, kulturpolitik, yttrandefrihets- och mediefrågor samt arbetsmarknadsfrågor.