NFO Drives AB

NFO DRIVES AB: POSITIV START PÅ FINLANDS-SAMARBETE

Pressmeddelande   •   Apr 24, 2009 13:58 CEST

Du kan se hela pressmeddelandet inkl. bifogade filer här:

NFO DRIVES AB: POSITIV START PÅ FINLANDS-SAMARBETE

(NGM:NFO MTF)

En första order har erhållits från ny återförsäljare i Finland.

Samarbetet med Bolagets nya återförsäljare i Finland, P J Control Oy, har fått en positiv start som nu har resulterat i en första order på frekvensomriktare NFO Sinus. Ordern är en initialorder till ett större sjukhus i Finland. Sjukhuset har aviserat att man har intresse av att köpa fler omriktare inom kort. Kraven på störningsfrihet och låga jordströmmar är lika stor på sjukhusen i Finland som i Sverige. Att P J Control nu lyckats sälja sina första omriktare till sjukhusvärlden bådar gott inför framtiden då det är en prioriterad målgrupp för NFO Drives AB.

Samarbetsavtalet med företaget tecknades i slutet av mars 2009. Representanter från företaget var nyligen på besök i Svängsta för teknisk utbildning. P J Control har lång erfarenhet av att sälja säljer frekvensomriktare och motorer samt instrument och produkter inom industri- och fastighetsautomation. En av deras största kundgrupper är sjukhus.