NGS Next Generation Systems Sweden AB

NGS dotterbolag, Call X Marketing AB, erhåller första referensordern för sjukanmälan

Pressmeddelande   •  Sep 04, 2003 11:39 CEST

Call X Marketing AB, som ingår i NGS har erhållit första referensordern för sjukanmälan. Affärsområdet kommer att heta UniMed Care. UniMed Care övertar funktionen för sjukanmälan åt Terrakultur, ett serviceföretag med 60 anställda i Stockholm.

Affärsidén i UniMed Care är att vara en resurs åt företag för hantering av sjukanmälan. Med sjukvårdsutbildad personal skall UniMed Care ge råd och anvisningar till den sjukanmälde. Genom att sätta in behandling redan första dagen skall UniMed Care verka för att personalen blir friskare och kan återgå till arbetet fortare.

- Många företag upplever att kostnaden för sjukfrånvaro ökar, både kort och lång sjukfrånvaro. Inte minst den tredje veckan som nu är pålagd arbetsgivaren gör dem fokuserade på kostnaden för sjukfrånvaro. Vi erbjuder oss att överta funktionen och ta emot samtalen när personalen sjukanmäler sig. Med vår personal, som har medicinsk bakgrund, kan vi erbjuda en unik tjänst där vi direkt vid sjukanmälan kan sätta in behandling. Vi kan också fånga upp symptom och sjukdomsmönster tidigt vilket leder till lägre frånvaro och sänkta personalkostnader. Företagen får en avlastning och en resurs med hög kompetens. Det finns en stor potential, säger Helén Marston ansvarig för affärsområdet.

Om NGS Group
NGS Group innehåller tre affärsområde. Call X Marketing, ett telemarketingbolag inom läkemedelssektorn. UniMed Personal, ett bemanningsföretag med fokus på ekonomi.
UniMed Affärsadministration, administrativa tjänster till företag. UniMed Care, erbjuder tjänster inom korttidssjukfrånvaro och rehabilitering.

NGS noteras på NGM-listan.

För ytterligare information, kontakta:
Bertil Haglund, VD NGS Next Generation Systems Sweden AB, på 08-503 103 95 eller bertil.haglund@nextgensystems.com (alt. Info@nextgensystems.com)
För mer information om NGS, se www.nextgensystems.com