NGS Next Generation Systems Sweden AB

NGS dotterbolag, Call X Marketing AB, erhåller order för 4 MSEk

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2003 10:04 CEST

Call X Marketing AB som ingår i NGS har erhållit ett uppdrag åt ett amerikanskt läkemedelsföretag. Call X skall boka läkemedelskonsulenter åt ett läkemedelsföretag i Sverige. Ordern är värd ca 4,0 MSEK under en treårsperiod.

Call X affärsidé är att erbjuda kundanpassade telemarketingtjänster som effektiviserar och förstärker säljarbetet hos företag. Call X Marketing AB erbjuder olika tjänster inom säljstöd såsom besöksbokning, marknadsundersökningar, svarsservice, kundsupport samt en resursförstärkning vid arbetstoppar.

Call X är en av de ledande telemarketingbolagen inom läkemedel och har nyligen startat upp samma koncept inom bilsektorn.

-Ordern till läkemedelsföretaget bekräftar vårt koncept med vikten av att ha rätt utbildad personal för våra uppdrag. Många av våra kunder uppskattar att vi i kontakten med deras kunder kan förstärka deras budskap och varumärke, säger Bertil Haglund VD för NGS.

-Rigmor Malmström, VD för Call X Marketing, säger att orderstocken ökar och ser intressant ut. Vi har flera spännande affärer på gång och jag är mycket optimistisk inför hösten. Vi räknar med att nyanställa 10 personer under sensommaren och hösten för att klara våra uppdrag.

Om NGS Group
NGS Group innehåller tre affärsområde. Call X Marketing, ett telemarketingbolag inom läkemedelssektorn. UniMed Personal, ett bemanningsföretag med fokus på ekonomi.
UniMed Affärsadministration, administrativa tjänster till företag. UniMed Care, erbjuder tjänster inom korttidssjukfrånvaro och rehabilitering.

NGS noteras på NGM-listan.

För ytterligare information, kontakta:
Bertil Haglund, VD NGS Next Generation Systems Sweden AB, på 08-503 103 95 eller bertil.haglund@nextgensystems.com (alt. Info@nextgensystems.com) För mer information om NGS, se www.nextgensystems.com