NGS Next Generation Systems Sweden AB

NGS dotterbolag, Call X Marketing AB, erhåller säljuppdrag för 1 MSEK

Pressmeddelande   •  Aug 15, 2003 10:03 CEST

Call X Marketing AB som ingår i NGS har erhållit ytterligare ett uppdrag från ett mindre läkemedelsbolag. Call X skall bearbeta Apotek i Sverige. Ordervärdet uppgår till 1 MSEK.

Call X affärsidé är att erbjuda kundanpassade telemarketingtjänster som effektiviserar och förstärker säljarbetet hos företag. Call X Marketing AB erbjuder olika tjänster inom säljstöd såsom besöksbokning, marknadsundersökningar, svarsservice, kundsupport samt en resursförstärkning vid arbetstoppar.

Call X är en av de ledande telemarketingbolagen inom läkemedel och har nyligen startat upp samma koncept inom bilsektorn.

-Vi har erhållit ett säljuppdrag mot ett antal mindre Apotek i Sverige där vi kommer att bearbeta Apoteken med produktinformation om läkemedel. Med vår personal som är sjukvårdsutbildad kan vi stödja läkemedelsföretaget i lanseringen av produkter, säger Bertil Haglund VD för NGS.

-Vi har löpande säljuppdrag från andra läkemedelsbolag och denna order bekräftar att våra kunder ser andra tjänster som intressanta än bara vår besöksbokning, tillägger Bertil Haglund.

Om NGS Group
NGS Group innehåller tre affärsområde. Call X Marketing, ett telemarketingbolag inom läkemedelssektorn. UniMed Personal, ett bemanningsföretag med fokus på ekonomi.
UniMed Affärsadministration, administrativa tjänster till företag. UniMed Care, erbjuder tjänster inom korttidssjukfrånvaro och rehabilitering.

NGS noteras på NGM-listan.

För ytterligare information, kontakta:
Bertil Haglund, VD NGS Next Generation Systems Sweden AB, på 08-503 103 95 eller bertil.haglund@nextgensystems.com (alt. Info@nextgensystems.com)
För mer information om NGS, se www.nextgensystems.com