MPC AB

NHL Proffs till MPC Stjärngolf på Barsebäck GCC

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2012 10:01 CEST

NHL Proffs till MPC Stjrängolf på Barsebäck GCC
Vi har tidigare kunnat presenterat profiler som Tomas Sandström, Peppe Eng, Juha Riihijärvi, David Fjäll, Robert Prytz, Jonas Karlsson med flera till företags- och kändisgolfen MPC Stjärngolf. Det är nu klart att NHL proffset Magnus Pääjärvi kommer till spel på Barsebäck GCC.

Yngst genom tiderna
Magnus Pääjärvi har stora meriter trots att han är endast 21 år gammal. Han debuterade i Malmö Redhawks J20 lag som 14 åring och gick till final i TV Pucken samt vann SM Guld för 16 åringar. Året efter blev det final i TV Pucken igen och blev poängbäst någonsin i pojklandslaget. Karriären fortsatte därefter i Elitserie klubben Timrå IK där han som 16 åring är en av de yngsta elitseriespelare genom tiderna. Samma år var Magnus även med och vann turneringen Memorial of Ivan Hlinka där han vann poängligan och småkronorna vann även turneringen vilket gjorde att dom kunde för första gången titulera sig hockeyvärldens bästa 18-åringar. Han debuterade även som 16 åring i J20 landslaget vilket gör honom till yngsta genom tiderna och fick ett VM silver. Året efter blev det återigen J20 landslaget och då blev Magnus poängbäst och än en gång ett VM silver. I landslagsdebuten för Tre Kronor avgjorde Magnus med en ”Foppa straff” mot Schweiz. 2010 blev det debut i ”stora” VM där han spelade i första femma och blev poängkung samt vann plusminusligan. Det blev också hans internationella genombrott och skrev ett treårskontrakt med NHL-laget Edmonton Oilers vilket också är hans nuvarande klubb.

- Har haft äran att samarbeta med Magnus vid tidigare evenemang men det blir nu premiär för honom på MPC Stjärngolf touren vilket känns mycket roligt. Att han dessutom gör den i Malmö gör givetvis det än mer intressant ställt till sin bakgrund med Malmö Redhawks, säger Marcus Palmqvist, CEO Partner MPC AB.

Även komiker och skådespelare deltar
Vi har sedan tidigare kunnat presentera ett flertal profiler där huvuddelen är från TV- och sportvärlden men det är nu även klart att komikern och skådespelaren Özz Nûjen samt skådespelaren Viktor Åkerblom kommer att delta.

- Vi vill ha en bredd bland såväl profiler som deltagande företag vilket gör att det känns extra roligt att både Özz och Viktor kommer ner till Malmö och deltar, säger Marcus

Exempel på andra profiler som kommer att delta i MPC Stjärngolf på Barsebäck GCC är Tomas Sandström, Juha Rihiijärvi, Robert Prytz, Niklas Skoog, Andreas Hadelöw, Johan Tumba, Hasse Borg, Andreas Yngvesson, Jonnie Fedel, Robert Burakowski, Bosse Svanberg, Johan Pettersson m.fl. Golfproffsen från Barsebäck GCC Johan Andersson och ”Kricken” Härdin som fick bl.a. ta emot Montgomerys ledarpris från SGF tidigare i somras, som årets ledare i golfsverige. De har under de senaste åren tilldelats många priser och har som spelare vunnit PGA Mästerskapen förra året. De är kända som två mycket framgångsrika tränare med blandade internationella framgångar individuellt som har många SM, NM, EM och VM segrar i bagaget.

MPC Stjärngolf Malmö arrangeras torsdagen den 30 augusti med check in från kl. 10.00 – 11.30 på Barsebäck GCC och 12.00 startar tävlingen i form av kanonstart. Fem timmar är tävlingen beräknad att ta och efter tävlingen blir det after golf som följs upp med bankett och prisutdelning på Skeppsbron2.

För vidare information om MPC Stjärngolf besök www.stjarngolf.se eller kontakta Marcus Palmqvist på marcus.palmqvist@mpcab.se alternativt telefon 08 – 452 22 32