MPC AB

NHL Proffs till MPC Stjärngolf på Barsebäck GCC

Pressmeddelande   •   Jun 10, 2013 14:46 CEST

Vi har tidigare kunnat presenterat profiler som Christian Olsson, Andreas Granqvist, Jonas Olsson, Robert Prytz, Hasse Borg med flera till företags- och kändisgolfen MPC Stjärngolf. Det är nu klart att NHL proffset Magnus Pääjärvi kommer till spel på Barsebäck GCC.

Yngst genom tiderna
Magnus Pääjärvi har stora meriter trots att han är endast 21 år gammal. Han debuterade i Malmö Redhawks J20 lag som 14 åring och gick till final i TV Pucken samt vann SM Guld för 16 åringar. Året efter blev det final i TV Pucken igen och blev poängbäst någonsin i pojklandslaget. Karriären fortsatte därefter i Elitserie klubben Timrå IK där han som 16 åring är en av de yngsta elitseriespelare genom tiderna. Samma år var Magnus även med och vann turneringen Memorial of Ivan Hlinka där han vann poängligan och småkronorna vann även turneringen vilket gjorde att dom kunde för första gången titulera sig hockeyvärldens bästa 18-åringar. Han debuterade även som 16 åring i J20 landslaget vilket gör honom till yngsta genom tiderna och fick ett VM silver. Året efter blev det återigen J20 landslaget och då blev Magnus poängbäst och än en gång ett VM silver. I landslagsdebuten för Tre Kronor avgjorde Magnus med en ”Foppa straff” mot Schweiz. 2010 blev det debut i ”stora” VM där han spelade i första femma och blev poängkung samt vann plusminusligan. Det blev också hans internationella genombrott och skrev ett treårskontrakt med NHL-laget Edmonton Oilers vilket också är hans nuvarande klubb.

- Magnus har varit med oss vid evenemang tidigare och var även med vid förra årets premiär år för MPC Stjärngolf i Malmö. Alltid lika roligt när han ställer upp då han är en optimal profil med fin idrottskarriär, bakgrund i Malmö Redhawks och gillar golf, säger Marcus Palmqvist, CEO Partner MPC AB.

Magnus får även sällskap på banan med sin bror Björn Svensson som också deltar i tävlingen. Björn har senaste säsongerna spelat i Modo Hockey och innan dess var han i Timrå IK. Kommande säsong kommer Björn att spela som utlandsproffs men klubb ännu inte bestämt.

MPC Stjärngolf Malmö arrangeras torsdagen den 13 juni med check in från kl. 10.00 – 11.30 på Barsebäck GCC och 12.00 startar tävlingen i form av kanonstart. Fem timmar är tävlingen beräknad att ta och efter tävlingen blir det after golf som följs upp med bankett och prisutdelning i Börshuset, Malmö.

För vidare information om MPC Stjärngolf besök www.stjarngolf.se eller kontakta Marcus Palmqvist på marcus.palmqvist@mpcab.se alternativt telefon 08 – 452 22 32