Moderaterna

Ni har lurats – ge tillbaka pengarna

Pressmeddelande   •   Apr 11, 2006 12:02 CEST

Partisekreterare
Sven Otto Littorin

- Socialdemokraterna och deras spelbolag har fört TV-tittarna, medverkande artister, lottköpare och värdkommunerna bakom ljuset med sina lotter i Stadskampen. De inblandade gavs intrycket att pengarna skulle gå till välgörande ändamål, istället gick de till den socialdemokratiska partikassan. Det sunda vore att socialdemokraterna omedelbart betalade tillbaka sina vinstpengar till arrangörerna av Stadskampen som sedan kan skänka dem till de välgörande ändamål de inblandade lurades att tro att de gick till.

Detta säger moderaternas partisekreterare Sven Otto Littorin med anledning av den uppmärksammade skandalen där Socialdemokraterna visade sig vara den största vinnaren i Stadskampens lotteri som skulle gå till välgörande ändamål.

- Socialdemokraterna får över 300 miljoner kronor att finansiera sin valrörelse med från A-lotteriet. Tillsammans med bidragen från LO ger detta socialdemokraterna en unik finansiell ställning bland de politiska partierna som det allra rikaste. Socialdemokraterna får så mycket pengar att de inte borde behöva lura folk för att få mer.

__________________
Niclas Bengtsson