Nichia lanserar världens första 2-i-1 justerbara vita 3030 LED

Pressmeddelande   •   Sep 24, 2019 14:18 CEST

Publicerat 2019-09-24 av Kristofer Blockhammar

Nichia lanserar världens första 2-i-1 justerbara vita 3030 LED

Detta är branschens första justerbara vita LED i ett 3030-format med en enda ljusavgivande yta (LES). Tekniken riktar sig till de flesta belysningstillämpningar och ger oss som armaturtillverkare en mängd fördelar, från ny teknik och design till förbättrade fabriksfunktioner, lagerpositioner, färgjusteringar, krympoptik och armaturprofiler, samtidigt som nya designalternativ möjliggörs.

Nichia egenutvecklade 2-i-1 LED-teknik ger också högre färgkvalitet, i vissa fall upp till ~90 CRI, i den populära CCT regioner som standard och uppnås med en försumbar förlust av prestanda jämfört med standard CRI-lysdioder. Denna teknik gör det möjligt för våra kunder att fokusera på fördelarna med ljuset i stället för bara energibesparingar, som redan vida överträffar den traditionella tekniken.

Nichia 2-i-1 LED möjliggör elegant färgjustering och blandning eftersom allt är under en enda LES. Detta kan ses enkelt i Edge-lit lösningar. För närvarande måste vi som armaturtillverkare använda två lysdioder sida-vid-sida för att uppnå färgjustering. Detta skapar oönskade optiska fördelningar och visuella effekter samtidigt som den begränsar lumen effekten som kan uppnås i en och samma armatur.

Information om våra produkter på: http://www.ledochled.se/produkter/

ISO

LED & LED

Led & Led är ledande designer, utvecklare, producent och grossist av professionell LED teknologi och vänder sig till arkitekter, inredare, ljusdesigners, butiker och andra professionella aktörer inom belysning. För att kunna tillhandahålla den senaste LED teknologin tillverkar vi många av våra produkter efter inkomna order, därav ska våra tekniska produktspecifikationer ses som ett minimum, då vi ständigt utvecklar och förbättrar våra produkter. Utvecklingen inom LED teknologin sker idag i en rask takt, med en ständig teknikförbättring, som vi applicerar till våra produkter. Vi firar 10 års jubileum 2014. Vi är idag representerade i flera länder, däribland Sverige, Danmark, Norge, Finland, Holland, Portugal, England, Frankrike, Tyskland, Spanien, Belgien, Schweiz, Monaco, Bulgarien, Australien, Ryssland, Ukraina m.fl.

LED & LED

Led & Led är ledande designer, utvecklare, producent och grossist av professionell LED teknologi och vänder sig till arkitekter, inredare, ljusdesigners, kommuner, industri, fastighetsägare, butiker och andra professionella aktörer inom belysning. För att kunna tillhandahålla den senaste LED teknologin tillverkar vi många av våra produkter efter inkomna order, därav ska våra tekniska produktspecifikationer ses som ett minimum, då vi ständigt utvecklar och förbättrar våra produkter. Utvecklingen inom LED teknologin sker idag i en rask takt, med en ständig teknikförbättring, som vi applicerar till våra produkter. Vi är idag representerade i flera länder, däribland Sverige, Danmark, Norge, Finland, Portugal, England, Frankrike, Tyskland, Spanien, Belgien, Schweiz, Monaco, Bulgarien, Australien, Ryssland, Ukraina m.fl.