Universal Music Sweden

Nicki Minaj aktuell med nytt album.

Pressmeddelande   •   Mar 30, 2012 15:00 CEST

Av: Gustaf Angelin

Den 2 april släpper Nicki Minaj sitt nya album ”Pink Friday…Roman Reloaded”.

Den 2 april är det alltså dags. Den minst sagt färgstarka artisten Nicki Minaj är tillbaka med ett minst lika färgstarkt album titulerat ”Pink Friday…Roman Reloaded”. I paletten ingår bland annat gästspel från Lil Wayne, Cam’ron, Chris Brown, Beenie Man, Nas, Drake, Young Jeezy, 2 Chains, Rick Ross och Bobby V. Producenter för skivan är bland annat Hit-Boy, Dr. Luke, Ester Dean, Rico Beats och Oak. Nicki Minaj har även denna gång valt att samarbeta med RedOne som du hittar på låtarna ”Automatic”, ”Pound The Alarm”, ”Whip It” och singeln ”Starships”, som för övrigt redan sålt guld i Sverige samt totalt sålts i över 1 miljon ex och nått platinastatus i USA. Den fysiska upplagan släpps den 4 april.

”Nicki Minaj låter som en osäkrad granat när hon rappar och växlar sånguttryck som om hon kom från Basildon i ena spåret och Kingston nästa. Hon låter sju resor coolare än det mesta på listorna.” – Anders Nunstedt , Expressen

”Det imponerande är dock att hon lyckas behålla den speciella, kaxiga Nicki Minaj-prägeln rakt igenom ¬alla spår, att hennes stil står robust och opåverkad – trots att så många andra röster är inblandade och att hon hoppar friskt mellan olika sounds.” - Tara Moshizi, Aftonbladet

Den 8 juni kliver hon ut på Annexets scen i Stockholm.

Mer information hittar du på www.livenation.se

Lite kuriosa: Den The Hype Williams-regisserade videon till låten ”Stupid Hoe” uppnådde 4,8 miljoner tittningar när den hade premiär på VEVO den 21 jan. Det är det högsta antalet tittningar en video uppnått på 24 timmar någonsin på siten. Antalet är nu uppe i hela 10 miljoner.

Du hittar den här:

För mer information kontakta:

Charlie Åberg
E-post: charlie.aberg@umusic.com