Nicofree

Nicofree AB informerar onsdag den 1 april 2009

Pressmeddelande   •   Apr 01, 2009 15:42 CEST

Nu lanserar Nicofree AB under sitt varumärke Choice världens första KRAV-märkta alternativ till snus Choice "Smokey". Större prilla med rökig smak utan tillsatta skadliga rökaromer.

En av de ledande aktörerna är det privatägda svenska företaget Nicofree i Trångsviken, Jämtland som var först ut på denna marknad, redan 2003, med originalet pepper Choice.

Att få människor att minska bruket av tobak och nikotin har hög prioritet hos de flesta länders myndigheter. Vi är idag det enda svenska bolaget som producerar och marknadsför endast nikotinfria alternativ. Andra producenter marknadsför och säljer både med och utan nikotin.

"Smokey" är världens första KRAV-märkta snus och innehåller: Grönt te från China, för dess fantastiska dokumenterade egenskaper, svart te för dess rökiga naturliga smak, pepparmynta, peppar, koksalt och naturliga smakaromer alla ekologiska godkända ingredienser. Vi har också lyssnat på våra konsumenters önskemål och gjort prillan större.

Våra produkter klassificeras som livsmedel och säljs via service- och dagligvaruhandeln. Priset för en dosa "Smokey" är rekommenderad till 33 kronor ute i handeln.

För ytterligare information och kontakt: www.nicofree.se , 0640-261 50, Anneli Hellström/vd, anneli@nicofree.se