Nigabs pressrum

Nigab blir ny distributör av William Grant & Sons produkter i Sverige

Pressmeddelande   •   Feb 10, 2011 17:15 CET

Nigab kommer att ta över distribution och försäljning av William Grant & Sons produkter på den svenska marknaden med början från Maj 2011. Hans Just Group A/S, där Nigab ingår, blir i samband med detta exklusiv distributionspartner och därmed leverantör till hela den nordiska marknaden. Samtidigt öppnar William Grant & Sons ett kontor i Stockholm för att bättre kunna koordinera den nordiska marknadsföringen.

William Grant & Sons är ett oberoende familjeägt destilleri med huvudkontor i Storbritannien. Företaget, som grundades 1887 av William Grant, drivs av familjen i femte generationen. William Grant & Sons destillerar idag några av världens ledande skotska whiskysorter; Glenfiddich®, världens mest prisbelönta single malt; The Balvenie®, brett sortiment av hantverksmässiga single malts samt världens fjärde största blended Scotch, Grant’s®. Därutöver ingår även unika varumärken såsom Hendrick’s Gin® och Sailor Jerry® Spiced Rum och det senaste förvärvet Tullamore Dew® Irish Whiskey.

- På Nigab är vi mycket stolta och glada över att ha fått förtroendet att distribuera och sälja William Grant & Sons produkter på den svenska marknaden. Det är en spännande och inspirerande utmaning att få arbeta med dessa unika varumärken, säger Christian Jolinder, VD på Nigab.

Varumärken från William Grant & Sons på den svenska marknaden:

Grant’s®
Glenfiddich®
The Balvenie®
Tullamore Dew®
Hendricks Gin®
Sailor Jerry®

Nigab är en av de största leverantörerna av vin och sprit till den svenska marknaden samt inom nordisk Duty Free/Travel Retail. Nigab grundades 1982 och har två kontor, ett i Stockholm och ett Göteborg med 25 medarbetare. Med en stark försäljnings- och marknadsorganisation distribuerar Nigab många välkända vin- och spritprodukter. Nigab hör till Hans Just Group A/S som har väl etablerade företag i vin- och spritbranschen i alla nordiska länder.