Nigabs pressrum

Nigab på Passion för Mat – mässan där vinet kommer till sin rätt

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2011 10:43 CET

På Passion för Mat kan kunden prova Nigabs noga utvalda viner till en trerätters smakmeny skapad av matkreatören Katja Palmdahl.

Vinerna får blomma ut till fullo tillsammans med noggrant utvalda råvaror från mässans utställare. Kunden får ett recept, kan köpa alla ingredienserna på mässan och ta en sväng in på Systembolaget för att köpa vinet. Ett upplägg som borgar för en fulländad smakupplevelse på hemmaplan.

Riscal Rueda 2009
Art.nr. 6001
Vitt vin med grön ton och doft av lindblom och fläder.

Meia Pipa 2008
Art.nr. 2564
Granatrött vin med inslag av mörka bär, örter och fat.

Moscatel de Setúbal 2003
Art.nr. 8011
Ett bärnstensfärgat starkvin med aromatisk doft av aprikos.

Varmt välkommen till Nigab - vinimportören som sätter vinerna i sitt rätta sammanhang!

Du hittar oss tillsammans med Katja Palmdahl i monter 349 på Passion för Mat den 25-27 februari i Eriksbergshallen.

Nigab är en av de största leverantörerna av vin och sprit till den svenska marknaden samt inom nordisk Duty Free/Travel Retail. Nigab grundades 1982 och har två kontor i Stockholm och Göteborg med 22 medarbetare. Med en stark försäljnings- och marknadsorganisation distribuerar Nigab många välkända vin- och spritprodukter. Nigab hör till HansJust-gruppen som har väl etablerade företag i vin- och spritbranschen i alla nordiska länder.