Nigabs pressrum

Nigab tar över distributionen av Maison Paul Jaboulet Aîné

Pressmeddelande   •   Okt 28, 2010 09:37 CEST

Den 22:a oktober 2010 tog Nigab över distributionen av Paul Jaboulets viner på svenska marknaden.  Detta stärker Nigabs vinportfölj och position som kvalitetsleverantör av viner i Sverige.

Maison Paul Jaboulet är ett av Frankrikes prestigefulla vinföretag och producerar några av Rhônedalens mer klassiska viner, där deras ”Hermitage La Chapelle” anses vara ett av världens bästa viner.  Vinhuset Jaboulet grundades 1834 av Antoine Jaboulet och ägs idag av den schweiziska familjen Frey.

– Vi är mycket glada över att få till detta samarbete med en av Frankrikes mer välrenommerade vinproducenter. Vi är mycket stolta över det förtroende Jaboulet givit oss och ser fram emot att jobba med dessa fantastiska viner, säger Christian Jolinder, VD på Nigab.

Fakta:
Produkt från Paul Jaboulet listade på Systembolaget:
22800 Parallèle 45 Côtes du Rhône
Pris 99 kr

För mer information:

Christian Jolinder, VD
christian@nigab.se

Axel Forssén, Produktchef
axel@nigab.se

NIGAB
www.nigab.se

Nigab är en av de största leverantörerna av vin och sprit till den svenska marknaden samt inom nordisk Duty Free/Travel Retail. Nigab grundades 1982 och har två kontor i Stockholm och Göteborg med 22 medarbetare. Med en stark försäljnings- och marknadsorganisation distribuerar Nigab många välkända vin- och spritprodukter. Nigab hör till HansJust-gruppen som har väl etablerade företag i vin- och spritbranschen i alla nordiska länder.