Universal Music Sweden

Niklas Lind släpper EP om sommaren - för sommaren

Pressmeddelande   •   Jun 03, 2015 11:23 CEST

Det är dofter och smaker. Det är det vi drömmer om och längtar efter hela året. Det är lyckliga barndomsminnen och ljusa förälskelser. Det är den bekymmerslösa obetänksamhetens tid - den tid då till och med sorgen är varm.

Det är Sommar.

Niklas Lind, vår tids fortsättning på de toner som ikoniska 60-talstrubadurer lämnat bakom sig, är tillbaka med nya berättelser. Med tre EP:s och en ny julfavorit i ryggen kommer nu ”Sommar”, som bland annat innehåller en tolkning av Seinabo Seys ”Younger”. En välskriven, träffsäker EP om sommaren - för sommaren.

Niklas Lind - ”Sommar” - release idag 3 juni
1. Förlorad
2. Sommarvind
3. Äldre

Klicka här för att lyssna i Spotify!

Se Niklas live:
24/6 Skotvångs grufva
3/7 Villa Talliden, Rönninge
10/7 Visfestivalen, Västervik
11/7 Stålboms Konditori, Falkenberg
15/7 på Hamra Krog, Gotland
13/8 Stockholms Kulturfestival

Se videon till ”Äldre” och läs en kortare intervju med Niklas hos BON.se: http://bon.se/blogs/annahbjork/videopremiar-niklas-lind-aldre/

WWW.NIKLASLIND.SE