Beta

Niklas Wikegård är årets talare 2009

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2010 10:24 CET

Niklas Wikegård har 19 års erfarenhet som tränare i ishockey. Uppdrag under perioden 1983–2005 spänner över ishockeyklubbar från Boden i norr till Malmö i söder: S/G Hockey 1983–1985, Väsby 1985–1989 (1988 förde han otippade ”Vilda Väsby” till Elitserien) samt 1990–1992, Hammarby 1989–1990, Boden 1992–1995, Djurgården 1995–1998 samt 2002–2005, Malmö 1998–2001. Han var även tränare i Chur, Schweiz 2001– 2002.

Det var i samband med elitserieuppehållet i november 2004 som Niklas Wikegård tog det definitiva beslutet att byta karriär. Niklas började som expertkommentator hos SVT och beslöt sig för att verka som föreläsare. Han ville vidareutveckla sig själv och dela med sig av de erfarenheter som han har fått genom livet och karriären som ishockeytränare. Idag föreläser han om värdegrunder inom idrott och näringsliv, ledarskap och coaching. I juni 2006 debuterade han som sommarvärd i Sveriges Radio.

Med insikt och engagemang knyter han ihop erfarenheter från idrottens ledarskap med verkligheten inom näringslivet. Hans budskap berör och fascinerar. Niklas betonar vikten av framgångsrikt beteende för att nå utsatta mål och hans föreläsningar tillför åhörarna nya visioner, en ny beslutsamhet och målmedvetenhet.

Ett stort grattis Niklas! Hur känns det att bli utsedd till Årets talare 2009?

-          Tusen tack! Det känns hedrande. Jag vet att jag är grym och jag lämnar ingen oberörd. Det fanns såklart ingen konkurrens. Säger Niklas med glimten i ögat.

Vill du boka Niklas Wikegård som föreläsare? Gå då in på www.100oktan.se

Vid frågor eller mer information kontakta:

Jesper Broström
VD BETA Sport Marketing

Växel: 08-584 90 500
Telefon: 08-584 90 513
E-mail: jesper@beta.se

Gå till portalen: www.100oktan.se

BETA 100/oktan erbjuder produkter och tjänster för individer och grupper inom företag med betoning på inspiration, organisationsutveckling och upplevelser. BETA 100/oktan hjälper även idrottsprofiler med karriärrådgivning under och efter idrottskarriären. De får bland annat hjälp med att utveckla, vårda, kommunicera sina egna varumärken samt att utveckla nya koncept och affärsmöjligheter.