Nikolaj Redmayne AB

Nikolaj Redmayne – en game changer som gör skillnad

Pressmeddelande   •   Apr 02, 2019 09:00 CEST

Nikolaj Redmayne lanserar sin första kollektion armbandsur på Kickstarter, och tar nu ett viktigt steg mot att integrera Corporate Social Responsibility (CSR) i en hållbar affärsmodell. Kollektionen går under namnet Ineo Conquest, och utgör startskottet för samarbeten med ”Good Companies” som med smart teknik gör nytta i utvecklingsländer samt värnar klimatet och miljön.

Samarbeten som driver utveckling

Varje kollektion kopplas samman i ett nära samarbete med ett Good Company som med sina smarta produkter gör skillnad för människor i utvecklingsländer samt värnar klimatet och naturen på vår planet. 20% av priset för varje såld klocka från Nikolaj Redmayne avsätts för att finansiera inköp av dessa geniala produkter i olika projekt som alltid leds av Good Companies.

– Vi är helt unika i detta hänseende, och tar CSR till nya nivåer med detta koncept, så att det verkligen gör skillnad i tid, säger Christoffer Hedenbjörk, COO på Nikolaj Redmayne.

– Våra kunder efterfrågar prisvärd och tidlös watch wear samtidigt som de av oss kräver ett större socialt ansvarstagande - vi svarar upp med att finansiera och driva teknikutveckling i harmoni med vår natur och till nytta för människor i länder med utvecklingen framför sig, fortsätter Christoffer Hedenbjörk.

Rent dricksvatten ger positiv samhällsutveckling och mindre klimatpåverkan

I sann pionjäranda har Nikolaj Redmayne ingått ett samarbete med ett verkligt Good Company - Solvatten AB. Ambitionen är att under året lansera Nikolaj Redmayne Aqua Conquest, och förse ca 18 000 människor med SOLVATTEN®, en egenutvecklad utrustning som med hjälp av solens UV-strålar omvandlar kallt och förorenat dricksvatten till varmt och rent.

– Samarbetet med Nikolaj Redmayne ger oss stora möjligheter att i ökad omfattning nå ut till ännu fler människor i utvecklingsländer med vår produkt, säger Oliwer Wadström, CIO på Solvatten AB.

– Det är ju så att SOLVATTEN® medför att magsjukdomar minskar så att varken skolgång eller arbete blir lidande vilket leder till förbättrade livsvillkor. Även multiplikatoreffekter som minskad användning av ved och träkol, som annars är vanligt som bränsle för att värma och koka vatten, är bra för miljön eftersom skogsområden då undgår avverkning och i värsta fall skövling, avslutar Oliwer Wadström.

För mer information och bildmaterial, kontakta:

Christoffer Hedenbjörk, COO på Nikolaj Redmayne

christoffer.hedenbjork@nikolajredmayne.com

www.nikolajredmayne.com/our_newsroom

Oliwer Wadström, CIO på Solvatten

oliwer.wadstrom@solvatten.se

Om Nikolaj Redmayne AB

Ett svenskt företag, inriktat på design och marknadsföring av moderiktiga, tidlösa och minimalistiska unisex armbandsur för fest och vardag. Verksamheten bärs upp och genomsyras av en altruistisk affärsmodell och omfattande insatser inom Corporate Social Responsibility. Marknadsföringen sker alltid i kraftfulla samarbeten med företag, ”Good Companies”, som med sin geniala teknik och superenkla funktionalitet skapar förutsättningar för ett bättre liv och en hållbar framtid för människor i utvecklingsländer och naturligtvis även olika smarta lösningar som värnar klimatet och naturen på vår planet – varje dag!