Teligent

Nikolas Georgii ny marknadschef på Teligent Telecom

Pressmeddelande   •   Jan 08, 2010 14:43 CET

Stockholm den 8 januari 2010 – Teligent Telecom har rekryterat Nikolas Georgii som ny marknadschef för att stärka företagets varumärke och öka marknadskommunikationen. Nikolas har lång erfarenhet av försäljning och marknadsföring i ledande befattningar och tillträder i slutet av januari 2010.
- I takt med att vi expanderar kommer behovet av marknadsföring att bli ännu större. Med sin erfarenhet blir Nikolas därför en mycket viktig förstärkning av vår ledningsgrupp, säger Einar Lindquist, VD på Teligent Telecom.
Nikolas Georgii är idag marknadschef på IT-företaget Appgate Network Security. Han har tidigare arbetat på bland annat Novell, Cisco, Merkantildata, Mobilaris och EasyFairs.
- Jag är stolt över att ha blivit tillfrågad och är övertygad om att jag kan bidra till att Teligent Telecoms varumärke blir ännu starkare. Bolaget har spännande produkter och smarta lösningar med stor marknadspotential, säger Nikolas Georgii.

Om Teligent Telecom
Teligent Telecom är en global leverantör av tekniska lösningar till telekomoperatörer (s.k. Value Added Services) för t.ex. meddelandehantering, avancerad företagskommunikation och nätkonvergens. Teligent Telecoms lösningar används idag av ett stort antal operatörer som BT, SingTel, SMART/PLDT, Telenor, TeliaSonera, Maroc Telecom, Verizon, Vodafone och Telekom Malaysia. Mer information finns på www.teligent.se.

Kontaktpersoner:
Nikolas Georgii