Nilex AB

Nilex mobila positioneringstjänst - ett bra val för miljön

Pressmeddelande   •   Mar 16, 2012 11:22 CET

Nilex mobila positioneringstjänst - ett bra val för miljön

Med Nilex mobila positioneringstjänst vet företaget och personalen i servicedesken var medarbetarna befinner sig. Det leder till ökad produktivitet, sänkta kostnader och förbättrar internkommunikation. Ni kommer också kunna öka kundnöjdheten eftersom vår tjänst beräknar och hittar de mest optimala vägar för er servicepersonal, vilket gör att svarstiden förkortas avsevärt.

Snabbare Service

De bästa rutterna till kunder och nya ärenden får teknikern direkt i mobilen. Avslutade ärenden kan bekräftas ute på fältet, vilket minskar den administrativa bördan.

Mindre restid

Genom vår mobila positionering får den teknikern som är närmast kunden uppgifterna i sin mobil, vilket minskar restiden

Ökad kundnöjdhet

Dina anställda informeras bättre och kunderna får hjälp snabbare. Detaljerad information om vilka problem kunden har erhålls i mobilen och den tekniker som är närmast kunden tar sig an problemet och förkortar därmed svarstiden avsevärt.

Papperslös Orderfördelning– bra för miljön

Teknikern behöver inte hämta något papper där det står vilka tjänster han ska utföra under dagen. Han får det snabbt och enkelt i sin mobil och eftersom systemet kan erbjudas som en molntjänst, behöver man inte någon hårdvara. Nilex mobila positioneringstjänst och vår molnlösning är ett bra val för miljön.

Kontakt: sales@nilex.se

Om Nilex:

Nilex är ett svenskt företag som utvecklar programvaror för verksamheter som levererar service och support, både för den egna organisationen men också externt. Våra kunder är stora och mellanstora företag, myndigheter, landsting och kommuner.

Nilex grundades 1993 och har idag över 500 installationer i Norden, 2 kontor och över 25 anställda. Vi har partners i Danmark, Tyskland, Polen, Österrike och Förenade Arabemiraten.  Läs mer om Nilex på www.nilex.se