Nilex AB

Nilex ställde ut på Cebit i Istanbul

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2013 14:49 CET

Tillsammans med vår partner i Turkiet, Aturc, ställde Nilex ut på Cebit Bilisim Eurasia den 24-27 oktober. Vi var där och presenterade vår nya IT-Plattform. Med vårt ärendehanteringssystem kan verksamheter och offentliga organisationer erbjuda support via flera kanaler. Detta var något som uppskattades av många kommuner i Turkiet, som håller på att etablera kundcenter där de ska kunna kommunicera med sina invånare via Facebook, Twitter, telefon och email.

"Vi är väldigt nöjda med mässan och vi ser ett stort behov för den nya generationens ärendehanteringssystem som från grunden är byggt för molnet, sociala teknologier och mobilitet. Det går inte att använda gammal teknik för att möta dagens utmaningar, säger Jesper Zachrisson, produktchef på Nilex"

Nilex är ett svenskt företag som utvecklar programvaror för verksamheter som levererar service och support, både för den egna organisationen men också externt. Våra kunder är stora och mellanstora företag, myndigheter, landsting och kommuner.

Nilex grundades 1993 och har idag över 500 installationer i Norden, 2 kontor och över 25 anställda. Vi har partners i Danmark, Tyskland, Polen, Österrike och Förenade Arabemiraten.