Panaxia Security AB

NILSON GROUP AB FÖRLÄNGER VÄRDEHANTERINGSAVTAL MED PANAXIA SECURITY AB

Pressmeddelande   •   Nov 13, 2006 09:09 CET

(NGM: PAXA)

Nilson Group AB förlänger sitt avtal med Panaxia Security avseende värdetransporter och kontanthantering för en period av tre år. Nilson Group AB består av de rikstäckande skokedjorna Nilson, Skopunkten, Din Sko och Jerns.

- Vi valde redan tidigt Panaxia som vår leverantör av dessa tjänster till samtliga våra ca 200 butiker i landet. Under de år som varit har vi inte haft någon anledning att ångra vårt val, varför en avtalsförlängning känns som ett naturligt steg i ett fortsatt partnerskap, säger Veronica Demén, säkerhetschef på Nilson Group AB.

- Det är mycket glädjande att Nilson Group, som en av våra äldsta kunder, väljer att fortsätta sitt samarbete med oss. Panaxias nationella täckning, säkra transportutrustning, och övervakning från egen larmcentral, ger oss mycket goda förutsättningar att fortsätta utvecklas tillsammans med Nilson Group, säger Thomas Gravius, VD i Panaxia Security.

För mer information kontakta:
Thomas Gravius, VD Panaxia Security AB (publ), tel. 08-25 50 30, thomas.gravius@panaxia.se Veronica Demén, säkerhetschef Nilson Group AB, tel. 0340-865 00, veronica.demen@nilsongroup.com

Fakta om Panaxiakoncernen
Panaxia, som grundades 1993, erbjuder rikstäckande tjänster inom verksamhetsområdena värdetransporter, kontanthantering, säkerhetstransporter och övervakning. Värdetransportuppdragen utförs alltid med säkerhetsutrustning som är godkänd av Svenska Stöldskyddsföreningen (SSF). Panaxia arbetar med bank-, post-, företags- och handelskunder samt kommuner och landsting i hela Sverige. Bolagets aktie är noterad på NGM Equity. För mer information se www.panaxia.se