hybris

Nilson Group samlar e-handeln på plattform från hybris

Pressmeddelande   •   Nov 01, 2011 08:54 CET

-       Flerkanalshandel och ökad flexibilitet ska öka on-lineförsäljningen

hybris, en ledande global leverantör av programvara för handelslösningar över flera kanaler, har ingått avtal med skoföretaget Nilson Group. Som en del av överenskommelsen ska Nilson Group samla sina fyra e-handelsbutiker och den gemensamma kundklubben på en enda plattform för flerkanalshandel från hybris. Målsättningen är attraktivare, flexiblare och mer lättadministrerade e-butiker med ökad försäljning.

Den nya e-handelsplattformen omfattar e-butikerna Din Sko, Nilson Shoes, Skopunkten och Ecco, som tillsammans har ett brett sortiment. Plattformen ska i första steget rullas ut i Sverige och Norge.

-       Med den nya plattformen vill vi öka försäljningen on-line genom en bättre kundupplevelse, oavsett vilken kanal kunderna når oss genom, säger Anders Henricson, ansvarig för drift av e-handel och kundklubb på Nilson Group. Vi valde hybris för deras multikanalstänk och för att vi får möjlighet att integrera moduler för exempelvis kundtjänst, orderhantering och produktinformation i en och samma plattform.

Genom att samordna organisationen för e-business inom Nilson Group, samtidigt som e-butikerna samlas på en enda teknisk plattform från hybris, hoppas Nilson Group kunna ge sina affärsområden bättre stöd. Med hybris flexibla lösning kan affärsområdena, som är de som verkligen känner kundernas beteende, påverka innehållet i e-butiken lättare och anpassa det, exempelvis till pågående kampanjer.

-       Avtalet med Nilson Group, som är den ledande aktören inom skoförsäljning i Sverige, är ytterligare ett exempel på hur marknadsledarna inom olika delar av konsumenthandeln tar hjälp av hybris expertis, säger Christer Alkesten, Nordenchef på hybris. Vi ser fram emot att leverera en modern och enhetlig lösning, som tillåter Nilson Group att växa och möta kunderna i flera kanaler. Med den nya plattformen kan Nilson Group ha gemensam funktionalitet i alla fyra butikerna, utan att behöva uppfinna hjulet varje gång.

Införandet av den nya e-handelsplattformen har redan inletts tillsammans med implementations­partnern Sapient Nitro och ska vara avslutat under våren 2012. Den nya plattformen omfattar hybris Accelerator, för ett snabbt införande, samt modulerna B2C Commerce, Order Management, Mobile, Promotions, Advanced Personalisation och Customer Service.

Om Nilson Group
Nilson Group med affärsområdena DinSko, Nilson Shoes, Skopunkten, Jerns och Radical Sports är sko-branschens ledande detaljistföretag i Sverige. Skobutikerna finns förutom i Sverige även i Norge, Danmark och Finland. Koncernens huvudkontor, med gemensam administration för de olika koncepten, ligger i Varberg. Kontor för inköpsverksamhet och produktutveckling i Fjärran Östern finns i Kina och Vietnam.

Om hybris
hybris är en ledande leverantör av nästa generations programvara för snabb och flexibel handel över flera kanaler. Den baseras på en enda plattform, inklusive drifttjänster. Utifrån behovet av enhetlighet, koordinering och personanpassning av information över samtliga kanaler och alla faser i kundlivscykeln, har hybris utvecklat en integrerad och snabbrörlig lösning som gör det möjligt för företag att sälja över alla kanaler – on- och offline – på ett enhetligt och effektivt sätt.

Hybris har 14 kontor i elva länder och över 380 kunder över hela världen. Kunderna består av globala varumärken inom detalj- och tillverkningsindustrin som Adidas, Levi´s, Lufthansa, Clarks, Timberland, Nespresso, Toys´R´Us, Coca Cola Beverages, Ericsson, Rexel, Bobcat, Kaiser+Kraft, Hornbach, Nikon, Migros, Conrad, Iomega och Grundfos. Läs mer på www.hybris.com

För ytterligare information kontakta:
Christer Alkesten
hybris