Folkpartiet

Nina Larsson ny partisekreterare i Folkpartiet

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2010 09:50 CEST

Folkpartiets partistyrelse har utsett riksdagsledamoten Nina Larsson (FP) till ny partisekreterare. Tidigare partisekreterare Erik Ullenhag inträder i dag som ledamot av Sveriges riksdag.

- Sverige står inför stora utmaningar med att möta den allt hårdare internationella konkurrensen. Folkpartiet ska fortsätta utveckla den liberala politiken som kan möta dessa utmaningar. Fler ska känna att Folkpartiet tar initiativ i viktiga framtidsfrågor som skolan, integrationen och ett bättre företagsklimat. Folkpartiet ska fortsätta vara det tydliga partiet i frågor som till exempel skola och integration.

- Folkpartiet har fått många nya medlemmar under valrörelsen. Att ta tillvara deras engagemang och intresse blir en av de första uppgifterna för mig och för resten av partiet, säger Nina Larsson (FP).

- Erik Ullenhag har gjort ett väldigt bra jobb och jag vill tacka honom för hans insatser. Jag är glad att vi har kunnat utse Nina Larsson till partisekreterare. Nina har en bred erfarenhet av partiets arbete och är en viktig pusselbit inför kommande års utveckling av folkpartiets politik, säger Jan Björklund (FP).

Nina Larsson är riksdagsledamot för Folkpartiet och Värmlands län sedan 2006, hon är löjtnant i Försvarsmakten och tjänstgjorde bland annat i Kosovo 2003-2004. Nina Larsson är 34 år och bor i Karlstad.

För mer information kontakta:
Ylva Westlund, 070-854 90 52