Nindev AB

Nindev bygger app åt Framtidens Lärande

Pressmeddelande  •  2012-05-14 13:30 CEST

Nindev bygger en app åt skolmässan Framtidens Lärande som en del av ett samarbete. Appen för Framtidens Lärande gör det möjligt för besökare att enkelt orientera sig i lokalerna, alltid ha tillgång till schemat och dessutom skapa personliga favoritmarkeringar direkt i telefonen. Appen tillhandahåller även möjligheter för mässansvariga att skicka ut egna pushnotiser till besökarna.

“Vi träffade Peter Becker och över en lunch bestämde vi oss för att inte vänta utan köra direkt även om tiden var knapp. Med bara några veckor tillgodo skapade vi en enkel app som underlättar som för besökarna på mässan. Istället för att hålla reda på papper finns allt samlat i den telefon man alltid bär med sig” säger Nindevs VD Björn Flintberg.

Nindev, som är en av Sveriges främsta leverantör av mobila lösningar för såväl skola som offentlig sektor, återfinns själva på mässan i monter B3. Nindev arbetar primärt med uppdragsutveckling men har genom sin unika förståelse för pedagogisk verksamhet även en rad olika produkter riktade mot skolan, bland annat inom schemahantering och skoladministration.

Under mässan släpps även Nindevs senaste produkt DinEgenApp Skola, en prenumerationstjänst som gör det möjligt för även skolor att erhålla en personlig app. En plattform där de tillåts kommunicera med såväl föräldrar, blivande elever och det omgivande samhället i stort.

Framtidens Lärande går av stapeln 15 - 16 maj och Nindev återfinns i monter B3. Appen laddar du ner här: http://itunes.apple.com/se/app/framtidens-larande/id524373381?mt=8

Nindev utvecklar kommunikationslösningar och applikationer för webb via Drupal och för mobila appar för såväl iOS som Android. Genom smart design, förståelse för olika målgrupper och ett fokus på praktiskt användbara lösningar kan Nindev skapa värden för kunder och samarbetspartners. Företaget är baserat i Sverige men har via dotterbolaget Nindev Asia också möjlighet att lösa större internationella projekt.

Läs mer på www.nindev.se

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom