Nindev AB

Nindev expanderar med ny investerare

Pressmeddelande   •   Aug 23, 2012 17:45 CEST

Efter att Nindev vuxit rekordartat från 4 till 45 medarbetare på 1,5 år så satsar nu det Göteborgs-baserade mobila utvecklingsföretaget vidare. För att säkerställa positionen som Sveriges ledande mobila helhetsleverantör så bjuder nu Nindev in fler ägare. Genom en nyemission förstärks ägarbilden, och först ut att teckna en post är Entreprenörskapital via en av sina investeringsportföljer. Emissionen i Nindev beräknas stänga inom kort.

Vi är glada över att välkomna Entreprenörskapital som ny ägare. De har genom sina tidigare investeringar med ett aktivt ägararbete visat en god förståelse för den mobila revolution som pågår i Sverige just nu.”, säger Björn Flintberg, vd för Nindev. “Entreprenörskapital delar vår syn på att de mobila nyttolösningarna är en marknad som kommer fortsätta växa explosionsartat.”

För ytterligare pressinformation och bilder, var god kontakta pressansvarig Martin Jordö, 0707-206001.

Nindev är Sveriges ledande mobila utvecklingsbyrå med över 50 anställda mobila experter. Nindev mobilanpassar Sveriges företag och organisationer med appar, mobila websidor och mobilintegrerade websystem. Genom kommunikationslösningar med smart design, förståelse för målgrupper och ett fokus på användbarhet skapar Nindev värden för sina kunder. Företaget är baserat i Sverige men har via dotterbolaget Nindev Asia också möjlighet att lösa större internationella projekt.

Läs mer på www.nindev.se