Nindev AB

Nindev köper it-företaget MobilMobil

Pressmeddelande  •  2012-02-09 09:28 CET

MobilMobil började som ett UF-företag under entreprenörerna Mikael Näselius och Daniel Lissner Östlunds sista år på gymnasiet. De tyckte att papperschemat hade för lätt att komma bort och började spåna på en idé om schemahantering i mobiltelefonen. I februari 2011 bildade de tillsammans ett AB och fortsatte att arbeta med sin affärsidé - Elevappen.

När MobilMobil fick kontakt med app- och webbyrån Nindev tog det inte lång tid innan de nått ett samarbete. "Jag märkte efter två minuter att de här killarna inte bara var ungdomar med drömmar. De hade gjort sin hemläxa, var pålästa, engagerade och insatta. Därifrån var resten bara en fråga om att hitta sätt att mötas på ett bra och rättvist sätt för båda parter" säger Nindevs VD Björn Flintberg.

Nindev köpte i januari 2012 it-företaget MobilMobil. Mikael och Daniel arbetar nu på Nindev som en del av deras produktavdelning, främst med Elevappen, men också med några av Nindevs andra produkter. “Med Nindevs resurser har Elevappen möjligheter att lyfta ytterligare” säger Mikael Näselius om samarbetet.

Flera nya funktioner har redan planerats och från att ha varit ett schemahanteringssytem är Elevappen idag ett informationssystem för hela skolan. Med såväl scheman, matsedel, meddelanden som med frånvarohantering och annan administration planerad för nästa version. Ett effektivt sätt för elever, pedagoger och föräldrar att kommunicera med varandra.

Elevappen kommer att ingå i Nindevs produktsortiment och förväntas lanseras till sommaren.

Nindev utvecklar kommunikationslösningar och applikationer för webb via Drupal och för mobila appar för såväl iOS som Android. Genom smart design, förståelse för olika målgrupper och ett fokus på praktiskt användbara lösningar kan Nindev skapa värden för kunder och samarbetspartners. Företaget är baserat i Sverige men har via dotterbolaget Nindev Asia också möjlighet att lösa större internationella projekt.

Läs mer på nindev.se.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom