Nindev AB

Nindev lanserar Elevappen

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2012 14:05 CEST

Grundtanken var enkel - att alltid ha skolans uppdaterade schema lättillgängligt i sin mobiltelefon. Man sökte en väg att digitalisera den snabba och effektiva kommunikationen på en skola och smartphones var lösningen. Nu lanserar Nindev Elevappen.

Elevappen började som ett UF-företag, växte till ett mindre aktiebolag och köptes i januari 2012 av Nindev. Produkten har med Nindevs kapacitet växt och utvecklats. Från en app som enbart hanterar schemavisning har användarna nu även tillgång till matsedel, nyhetsflöden och ett internt meddelandesystem direkt i sin mobiltelefon.

Den svenska skolans digitalisering har ökat markant de senaste åren. Med en spridning av 1-till-1-koncept, smarta paddor och telefoner behövs också smarta sätt att kommunicera. Där kommer Elevappen in i bilden. En produkt som inte har för avsikt att ersätta skolors befintliga IT-system, utan enbart kompletterar med en ny kanal att kommunicera genom.

”Jag tror att produkten ligger helt rätt i tiden, skolorna är redo att ta klivet från den enbart webbaserade portalen in i mobiltelefonen” säger Nindevs VD Björn Flintberg.

Redan tidigt i augusti i år påbörjades arbetet ute på skolorna. Nu tar Nindev emot fler intressenter som vill ansluta till Elevappen under hösten.

Presskontakt:
Hannah Flintberg
Project manager på Nindev
hf@nindev.se

Nindev utvecklar kommunikationslösningar och applikationer för webb via Drupal och för mobila appar för såväl iOS som Android. Genom smart design, förståelse för olika målgrupper och ett fokus på praktiskt användbara lösningar kan Nindev skapa värden för kunder och samarbetspartners. Företaget är baserat i Sverige men har via dotterbolaget Nindev Asia också möjlighet att lösa större internationella projekt.

Läs mer på www.nindev.se